نرم افزارحسابداری صدگان

لغو معافیت های مالیاتی محلی برای تامین منابع مورد نیاز

0 902

حسابداراپ

یک کارشناس اقتصادی تعیین نرخ ۲۹۹۷ تومان برای دلار در بودجه را محتاطانه دانست و گفت:برای تامین منابع بودجه با توجه به کاهش قیمت نفت، معافیت های مالیاتی لغو شود.


پندار سیستم

علی دینی ترکمان در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره تعیین نرخ ۲۹۹۷ تومانی برای ارز در بودجه سال آینده اظهارکرد:اگر چه دولت با افزایش نرخ ارز می تواند درآمد بیشتری داشته باشد و با کسری بودجه روبه رو نشود اما باید توجه کرد که افزایش نرخ ارز توسط دولت تبعات دیگری را نیز دارد.
این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه افزایش نرخ رسمی دلار باعث افزایش قیمت در بازار آزاد می شود، گفت:باید توجه کرد که قیمت ارز در بازار آزاد تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد که یکی از آنها نرخ رسمی است بنابراین با توجه به اینکه دولت نرخ ۲۹۹۷ تومان را برای ارز در نظر گرفته می توان گفت که نرخ تعیین شده معقول تر از پیش بینی های صورت گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه رفتار دولت در تعیین نرخ ارز محتاطانه بوده است، تصریح کرد:به نظر می رسد دولت به این جمع بندی رسیده که با افزایش نرخ رسمی ارز نرخ بازار غیر رسمی بالا می رود و در پی آن قیمت بسیاری از کالاها افزایش می یابد که این با سایر اهداف دولت مانند کنترل تورم همخوانی ندارد.
دینی ترکمان با بیان اینکه نفت ۳۵ دلاری نیز پیش بینی محتاطانه ای است، اضافه کرد:احتمال آن وجود دارد که قیمت نفت افزایش یابد و به همین دلیل به نظر می رسد نفت ۴۰ دلاری برای بودجه مناسب باشد.
این کارشناس اقتصادی در شرایطی که قیمت نفت پایین است و تحقق منابع بودجه با مشکل روبه رو است، لغو معافیت های مالیاتی را محلی برای تامین منابع مورد نیاز عنوان و خاطرنشان کرد: ۳۵ الی ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی از پرداخت مالیات معاف هستند که می تواند نقش مهمی در تامین منابع دولت داشته باشد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.