نرم افزارحسابداری صدگان

طرح کاهش دستمزدها متوقف شد

0 713

حسابداراپ

وزیر کار از حذف تبصره ۳۳ لایحه پیشنهادی برنامه ششم توسعه مبنی بر کاهش ۲۵ درصد حداقل دستمزد کارگران با دستور رئیس جمهور خبر داد.


علی ربیعی با اشاره به پیش نویس لایحه قانون برنامه توسعه ششم و ایجاد برخی نگرانی ها از آن گفت: با موافقت رئیس جمهور، تبصره ۳۳ این لایحه با هدف حمایت از جامعه کارگری کشور از پیش نویس لایحه برنامه ششم حذف شد.

وزیر کار امروز در جمع نمایندگان کارگران خاطرنشان کرد: با گفتگوهایی که با رئیس جمهور صورت گرفت، قرار شد این تبصره حذف و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد دیگری را جایگزین کند.

وزیر کار با اعلام نامه‌نگاری با کارفرمایان برای پذیرش ضمانت وام خرید کالای کارگران گفت: از امروز بازنشستگان می‌توانند برای دریافت وام ثبت نام کنند. در طول مدت بازپرداخت افراد به هر میزانی که اقساط خود را پرداخت کرده باشند می‌توانند کارت خود را مجددا شارژ کنند.

پندار سیستم

معاون وزیر کار با تشریح دستورالعمل کارت خرید اعتباری بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: متقاضیان می‌توانند با ارسال کد ملی خود به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۴۲۲ درخواست خود را برای دریافت کارت اعلام نمایند.

کارفرمایان می‌گویند عقیده‌ای به تعیین مزد یکسان ندارند و افزایش‌ها باید طبق توان صنایع و به صورت منطقه‌ای باشد و دولت موظف به احیای سیستم توزیع کوپنی و حمایت مستقیم از معیشت کم‌درآمدها است.

کارگران می‌گویند گزارش‌های میدانی و محاسبات نشان می‌دهد هزینه معیشت خانوار دوباره افزایش یافته و تنها در بخش خوراک هزینه ۴ نفر در ماه ۶۰۰ هزار تومان و هزینه اجاره مسکن ۵۰۰ هزار تومان است. کارشناسان می گویند نتیجه بی توجهی دولت‌ها در سیاست گذاری های درست و نادیده گرفتن توان اقشار ضعیف باعث شده تا به مرور بر تعداد گروه هایی که زیر خط فقر قرار دارند، افزوده شود. به بیان ساده تر، اجرای برخی برنامه های اقتصادی، شتاب زدگی و بروز هیجانات کاذب در اقتصاد کشور باعث افزایش هزینه های زندگی اقشار ضعیف و در نتیجه فشار مالی بر آنها شده است.

قطعا کارگری که ماهیانه تنها ۷۱۲ هزارتومان دریافتی دارد و یا بنا به گفته وزیر کار متوسط دریافتی مشمولان قانون کار در سال جای یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزارتومان است، هرگونه افزایش یکباره در قیمت اقلام مصرفی خانوار و یا افزایش ناگهانی قیمت حامل‌های انرژی و مواردی از این دست باعث شکننده تر شدن اوضاع زندگی آنها می شود.

یک مقام مسئول کارگری از برگزاری نشستی برای بررسی مسائل روز جامعه کارگری از جمله بسته مزد ۹۵ و بررسی پیشنهادات مطرح شده در پیش‌نویس برنامه ششم خبر داد.

منبع:مهر


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.