- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

شرکت‌های فعال شتاب‌ دهندگی از مالیات معاف هستند.

۱۱ هزار شرکت تمایل اولیه خود را برای استفاده از قانون [1] حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام کردند.


به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، صاحب‌کار خراسانی سرپرست امور شرکت‌ها و حمایت از مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سومین نشست وزارت ارتباطات با فعالان خصوصی حوزه ICT با اشاره به حمایت‌های دولتی از شرکت‌های دانش‌بنیان اظهارداشت:  ۴ هزار شرکت ارزیابی شدند که ۲ هزار شرکت به عنوان مشمول استفاده از قانون شناخته شده‌اند.

صاحب‌کار خراسانی با اشاره به اینکه برای ۱۳۰۰ شرکت معافیت مالیاتی در نظر گرفته‌ایم، گفت: رقم این معافیت ۶۰ میلیارد تومان است که انتظار می‌رود شرکت‌ها این مبلغ را صرف تحقیق و توسعه کنند.

سرپرست امور شرکت‌ها و حمایت از مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به بخش دیگری از اقدامات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در برنامه توسعه صادرات ۱۲ مشکل را شناسایی کرده‌ایم و تاکنون ۴۰ شرکت از خدمات کریدور خدمات تجاری سازی استفاده کردند.

وی با اشاره به بخش دیگری از اقدامات این معاونت اظهارداشت: تاکنون ۴۰ شرکت از امتیاز سربازی افراد کلیدی فعال در شرکت های دانش‌بنیان بهره‌مند شدند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: درباره شرکت‌هایی که فعل شتاب‌دهندگی را در نام خود دارند و عملیات شتاب‌دهندگی را برای شرکت‌های دیگر انجام می‌دهند معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده است.