نرم افزارحسابداری صدگان

شاخص‌ بورس ۱۰۴ واحد افت کرد

0 489

حسابداراپ

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه اول دی ماه ۹۴، با افت ۱۰۴ واحدی به رقم ۶۱ هزار و ۴۱۴ واحد دست یافت.


شاخص کل هم وزن نیز امروز بدون تغییر نه چندان محسوسی عدد ۹ هزار و ۴۵ واحد را تجربه کرد.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور پس از افت ۱۰۴ واحدی عدد ۶۷ هزار و ۴۱ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با ۲۶ واحد کاهش عدد ۴۲ هزار و ۱۶۲ واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با ۴۹۶ واحد افت عدد ۱۳۹ هزار و ۵۹ واحد را ثبت کرد.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس در پایان معاملات این بازار با یک واحد افزایش عدد ۶۷۶ واحد را تجربه کرد.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت کشتیرانی ج.ا.ا با ۶۲ واحد، بانک کارآفرین با ۲۸ واحد و پتروشیمی پردیس با ۸ واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در برآورد شاخص کل بورس برجای گذاشتند.

در مقابل نماد معاملاتی سه شر کت فولاد مبارکه با ۲۹ واحد، ملی صنایع مس ایران با ۱۸ واحد و مخابرات ایران با ۱۱ واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

بر اساس این گزارش ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از ۶۵ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن ۳۳۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۷ هزار و ۵۰۴ نوبت داد و ستد بود.

پندار سیستم

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، افست، عمران و توسعه فارس، کارخانجات قند قزوین، آس‌پ، اوراق اجاره بوتان، اوراق مشارکت مسکن مهر بانک مسکن، بین‌المللی توسعه ساختمان، سیمان هگمتان از سوی ناظر بازار سهام متوقف و نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام رادیاتور ایران بازگشایی شدند.

امروز بازار سهام میزبان عرضه اولیه ۵ میلیون سهمی «کیمیا» و کشف قیمت ۳۳۵ تومانی هر سهم آن در بازار دوم فرابورس بود.

برخی کارشناسان در این باره با اشاره به قیمت ۱۵۱۱ دلاری هر تن روی و ۱۷۲۲ دلاری هر تن سرب در بورس جهانی کالای لندن معتقدند کشف قیمت این سهم متناظر با ارزش ذاتی آن صورت گرفته است.

به گزارش فارس‌، ‌امروز در بازار سهام بلوک ۲۵ میلیون و ۹۹۰ هزار سهمی پتروشیمی زنجان به ارزش بیش از ۷ میلیارد و ۷۹۱ میلیون تومان با بیش از ۲۱۱ درصد رشد قیمت نسبت به قیمت پایه ۹۶۱ ریالی میان دو حقوقی جابجا شد.

در نماد معاملاتی صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان نیز همچون روز گذشته معاملات کد به کد میان شرکت‌های درون گروهی جابجا شد که ارزشی بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان را در بر داشت.

امروز معاملات بلوکی در نماد معاملاتی بانک ملت نیز با هدف حمایت از سهم به جابه جایی بیش از ۵۰ میلیون سهم به ارزش ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان منجر شد.

همچنان در نماد معاملاتی فولاد مبارکه نیز امروز حقوقی سهم با هدف بازارگردانی و ممانعت ریزش سهم از کف حمایتی خود شاهد معامله‌ای بیش از ۱۱ میلیون سهم در این نماد به ارزش بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود.

در نماد معاملاتی کمک فنر ایندامین سهامدار حقیقی امروز بیش از ۱۳ میلیون سهم این شرکت را به ارزش یک میلیارد و ۲۰۸ میلیون تومان با معامله دو طرفه همراه کرد.

همچنین در نماد معاملاتی بیمه کارآفرین نیز ۶ میلیون سهم به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان میان کدهای تابعه سهامدار حقوقی جابجا شد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.