نرم افزارحسابداری صدگان

حذف تبصره افزایش سن بازنشستگی از لایحه برنامه ششم

0 1,302

حسابداراپ

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی از حذف تبصره‌های ۳۳ و ۲۴ در لایحه برنامه ششم توسعه خبر داد. براساس تبصره ۲۴ قرار بود سن بازنشستگی برای مشمولان صندوق تامین اجتماعی افزایش یابد و سن بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور نیز به ۲۵ سال افزایش یابد.


همچنین براساس تبصره ۳۳ امکان اشتغال به کار جوانان کمتر از ۲۹ سال با پرداخت ۷۵ درصد حداقل دستمزد از سوی کارفرما فراهم می شد.

پندار سیستم

در عین حال خبرگزاری های ایرنا،مهر و ایلنا ضمن اشاره به حذف تبصره های جنجالی و ضد اشتغال لایحه برنامه ششم توسعه صرفا به حذف  تبصره ۳۳ در خبرهای خود اشاره کرده اند.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در همایش بررسی مسائل و مطالبات کارگران با قرار گرفتن در پشت تریبون از برداشته شدن تبصره‌های ضد اشتغال در برنامه ششم خبر داد تا به دغدغه کارگران در این خصوص پایان دهد.وی گفت: با حمایت رئیس جمهور تبصره‌های نگران‌کننده را که به زیان جامعه کار و کارگری بود از برنامه ششم برداشتیم و قرار شد موارد دیگری را جایگزین کنیم که رئیس جمهور این کار را برعهده من گذاشت.
وزیر کار تصریح کرد: با حمایت رییس جمهور قرار شد تا شخصا مواردی را به جای تبصره های برداشته شده تنظیم و جایگزین کنم که در این خصوص بیشتر روی نظامات تشویقی رفته ایم ولی آن بخش های نگران کننده را به طور کامل حذف کرده ایم و دیگر از لایحه برنامه ششم حذف شده اند.وی با بیان اینکه در خصوص مقوله دستمزد نباید تند حرکت کنیم، افزود: تلاش ما این است که در مورد دستمزد تصمیمی بگیریم که هم اشتغال ایجاد شود و هم کارگر سرکار برود و وضعش بهتر شود و این امر یک برنامه واقعی می خواهد.
به گفته ربیعی در دولت تدبیر و امید فاصله مزد و تورم بهبود بخشیده شد هر چند که این مساله راضی کننده نیست و زندگی کارگران را نمی چرخاند ولی نسبت به شرایط گذشته بهتر است.

منبع:ایسنا




 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.