نرم افزارحسابداری صدگان

تقویت فرآیندهای حسابرسی داخلی از طریق تشکیل تیم های تخصصی

0 615

حسابداراپ

بانک ها باید اطلاعات مالی خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهند.


رئیس کل بانک مرکزی بر افزایش انضباط و شفافیت مالی بانک های ایرانی مطابق با استانداردهای بین المللی و بهبود ساختارهای کنترلی در بانک ها تاکید کرد و گفت: بانک ها باید اطلاعات مالی خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهند و خود را در به روز رسانی و انتشار اطلاعات مالی متعهد بدانند.

پندار سیستم

ولی الله سیف امروز(شنبه) در گردهمایی سراسری مدیران و مسئولان بانک تجارت با یادآوری تاثیرات اعمال تحریم ها در سال های گذشته بر عملکرد نظام بانکی کشور گفت: قطع ارتباطات بانک های ایرانی با بانک های خارجی در ایجاد فاصله بین سطح ارائه خدمات بانک های ایرانی با استانداردهای بین المللی تاثیرگذار بوده است.
وی تاکید کرد: اکنون با توجه به رفع تحریم ها و فراهم آمدن شرایط ارتباط بی واسطه با بانک های خارجی باید بتوانیم با ارتقاء استانداردها، بازگشتی قدرتمندانه به عرصه بانکداری بین المللی داشته باشیم.
وی افزود: در این مسیر، انجام اصلاحات ساختاری در حوزه هایی همچون مدیریت ریسک و تقویت فرآیندهای حسابرسی داخلی از طریق تشکیل تیم های تخصصی در بانک ها بسیار مهم است.
رئیس کل بانک مرکزی در ادامه با بیان اینکه شفافیت صورت های مالی یکی از مهمترین موضوع های مورد توجه بانک های خارجی و نهادهای مالی بین المللی است، یادآورشد: بسیار مهم است که بانک های ایرانی نیز آخرین صورت های مالی تائید شده را از طریق وب سایت خود در معرض مشاهده بازدیدکنندگان قرار دهند و خود را در به روز رسانی و انتشار اطلاعات مالی متعهد بدانند.
وی افزود: از نگاه بازیگران مهم صنعت مالی جهانی، یک نظام اقتصادی شفاف رفتارهای قابل پیش بینی دارد و تنها در یک محیط کسب و کار شفاف و قانونمدار که بازیگران از شرایط یکسانی برخوردارند می توان از رقابت واقعی، افزایش بهره وری و پیشرفت سخن گفت.

منبع: ایرنا



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.