نرم افزارحسابداری صدگان

تأثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار سهام

0 554

حسابداراپ

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: با کاهش نرخ سود بانکی شاهد رشد بازار سرمایه خواهیم بود.

پندار سیستم


کوروش پرویزیان عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تأثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار سهام گفت: کاهش نرخ سود بانکی می تواند به رشد بازار سرمایه کمک کند به طوری که کسانی که مایلند در بازار سرمایه فعالیت کنند تشویق می شوند که به این سمت حرکت کنند.

وی افزود: در بازار سرمایه باید سرمایه گذاران از ریسک های سیستمی و غیر سیستماتیک اولین بازار آگاه باشند چرا که در حال حاضر با کاهش شاخص تعداد زیادی از آن خارج می شوند و با افزایش شاخص افراد زیادی به آن ورود پیدا می کنند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: بازار سرمایه نیازمند تحلیل های عمیق است چرا که به عنوان مثال نرخ ارز یک متغیر پاشنه ای است که بر بازار سرمایه تأثیر می گذارد.

به گفته پرویزیان اگر بازده یک طرح ۲۰ تا ۲۵ درصد در نظر گرفته شود وقتی این طرح به نرخ ارز وابسته شود این رقم نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: موضوع دیگری که بازار سرمایه را تحت تأثیر قرار می دهد شرایط دستوری است که از سوی برخی مسئولان در حوزه قیمت گذاری مطرح می شود و ممکن است عده ای را متضرر و عده ای را متنفع کند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به کاهش نرخ سود بانکی از ابتدای سال گفت: در دو ماه گذشته نرخ سود بانکی به طور معنی داری کاهش یافته به طوری که در ابتدای سال نرخ ۲۸ درصد را داشتیم که امروز این نرخ به ۲۲ درصد کاهش یافته است و ما انتظار داریم این نرخ باز هم با تدابیر مسئولان کاهش یابد.

 


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.