نرم افزارحسابداری صدگان

بازتعریف مشاغل سخت و زیان‌آور در کشور

0 682

حسابداراپ

نشست منطقه‌ای HSEE با حضور مسئولان ٦ استان کشور در تبریز برگزار شد.


حسین نجاتی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در نشست منطقه‌ایHSEE  در تبریز که با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد بر ضرورت رعایت برنامه جامع مدیریت بهداشت ایمنی، محیط‌زیست و انرژی تأکید کرد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: این نشست به مدت دو روز با حضور مسئولان استان‌های گیلان، اردبیل، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، کردستان و زنجان در تبریز برگزار شد.

نجاتی تأکید کرد: در این دو روز، نشست‌های تخصصی، برنامه‌های بازدید و نیز حضور در واحدهای صنعتی و شهرک صنعتی سلیمی تدارک دیده شد.

وی افزود: پرسش و پاسخ و جمع‌بندی نشست نیز آخرین برنامه در روز دوم نشست منطقه‌ای شمال‌غرب کشور در تبریز بود.

وی با بیان این‌که در زمینه فعالیت‌های واحدهای صنعتی و معدنی در کشور و استان با رکود مواجه هستیم، گفت: امیدواریم در ماه‌های آتی با رفع تحریم‌ها شاهد رونق بیشتر در واحدهای تولیدی و صنعتی   باشیم. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی بر ضرورت مدیریت و هماهنگی میان واحدهای صنعتی جهت ارتقای وضع تولید تأکید و اظهار کرد: اگر معادن ما رونق پیدا کند، نقش HSEE نیز بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: در شرایطی که معادن ما در رونق قرار بگیرند نیاز بیشتری به اجرای برنامه جامع مدیریت بهداشت ایمنی، محیط‌زیست و انرژی جامع پیدا خواهند کرد.

وی یادآور شد: نقش مسئولان برنامه جامع مدیریت بهداشت ‌ایمنی، محیط‌زیست و انرژی از ‌سال آتی چشمگیرتر خواهد شد. رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی افزود: درحال‌حاضر معادن در آذربایجان‌شرقی چندان فعال نیستند اما اگر این معادن فعال شوند، نقش برنامه جامع مدیریت بهداشت‌ایمنی، محیط‌زیست و انرژی حساس‌تر و کاربردی‌تر شده و مسئولیت سخت‌تری در پی دارد.

مشاغل سخت و زیان‌آور باید در کشور بازتعریف شود
مدیرکل  HSEEوزارت صنعت، معدن و تجارت نیز تصریح کرد:   در زمینه مشاغل سخت و زیان‌آور نسخه ٣٠‌سال قبل در کشور کارآمد نبوده و باید نسخه جدید و قوانین مترقی‌تری نوشته شود و منطبق با واقعیات امروز صنعت ما باشد.

یاراحمدی در نشست منطقه‌ای HSEE در تبریز که با حضور مسئولان کشوری و منطقه شمال‌غرب کشور برگزار شد، با بیان این‌که نشست منطقه‌ای در تبریز با هدف هماهنگی میان مسئولان منطقه شمال‌غرب کشور برنامه جامع مدیریت بهداشت‌ایمنی، محیط‌زیست و انرژی برگزار شد، گفت: در این نشست به صورت تخصصی به مسائل بهداشت و ایمنی پرداخته شد.

پندار سیستم

وی یادآور شد: از سوی مسئولان کشوری موضوعات ایمنی و بهداشت و نیز محیط‌زیست دنبال می‌شود و متاسفانه برخی سهل‌انگاری‌ها در رعایت مسائل ساده موجب اتفاقات تلخ می‌شود. یاراحمدی ادامه داد: حوادث تلخ شغلی در جهان امری روزمره است و این سطح حوادث تا حد کوچک نیز قابل‌قبول نیست و نباید این حوادث را توجیه کنیم.

وی با اشاره به آمار حوادث در واحدهای صنعتی در جهان و ایران گفت: برای کاهش حوادث ریشه‌های قانونی و شرعی داریم و به‌لحاظ اخلاقی می‌توان با رعایت مسائل مذهبی و اخلاقی جلوی بسیاری از حوادث را گرفت.

وی خاطرنشان کرد: خط‌مشی، نقشه‌راه و بهداشت‌ایمنی، محیط‌زیست و انرژی در وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی شده و نقشه علمی محکمی در این زمینه وجود دارد.

مدیرکل  HSEEوزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد:   حذف منابع مخاطرات بالقوه و حذف هرگونه صدمات جانی، اولویت ما بوده و برای ارتقای سطح ایمنی در معادن نیز باید برنامه‌ریزی داشته‌باشیم.

وی ادامه داد: فعال‌سازی معادن غیرفعال در کشور دارای تبعات برنامه جامع مدیریت بهداشت‌ایمنی، محیط‌زیست و انرژی بوده و مخاطراتی را به‌همراه دارد که باید به آن توجه شود.

وی اظهارکرد: در آخرین ارزیابی‌های محیط‌زیست درمورد معادن هرچند محدودیت‌هایی وجود داشته اما این برنامه‌ها نباید مانعی برای توسعه معادن بوده و خوشبختانه برنامه‌های حمایتی درحال‌تدوین است و به عبارت دیگر، محیط‌زیست نباید مانع چرخش چرخ‌های صنعت شود.

مدیرکل  HSEEوزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ایجاد نگرش نظام‌مند به کلیه فعالیت‌های صنعتی و معدنی در وزارت صنعت، معدن و تجارت و شروع برنامه  HSEEمورد توجه خاصی قرار دارد و بر همین اساس باید سیستم هماهنگی در خود وزارتخانه ایجاد شود.

وی یادآور شد: با وزارت کار و امور اجتماعی در زمینه مشاغل سخت و زیان‌آور اختلاف‌نظر داریم و درحالی‌که این وزارتخانه معتقد است باید قوانین سخت و زیان‌آور را تعریف کند ولی ما معتقد هستیم این روش باید متحول شود و سیستم امر و نهی جای خود را به روش‌های تعاملی بدهد.

منبع: روزنامه شهروند



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.