نرم افزارحسابداری صدگان

ایران؛ هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا

0 480

حسابداراپ

صندوق بین المللی پول از افزایش ۲۴ میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۱۵ خبر داد و ایران را هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در این سال معرفی کرد.


 صندوق بین المللی پول از افزایش ۲۴ میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در سال ۲۰۱۵ خبر داده است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس برآوردهای این نهاد بین المللی تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۱۳۵۷ میلیارد دلار بوده که این رقم در سال ۲۰۱۵ به ۱۳۸۱ میلیارد دلار رسیده است.

پیش بینی شده است در سال جاری میلادی نیز تولید ناخالص داخلی ایران ۷۸ میلیارد دلار افزایش یابد و به ۱۴۵۹ میلیارد دلار برسد.

پندار سیستم

بر اساس این گزارش، ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در سال ۲۰۱۵ شناخته شده است. ایران در سال ۲۰۱۴ نیز هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا شناخته شده بود.

چین در سال ۲۰۱۵ بزرگترین اقتصاد جهان بوده است. تولید ناخالص داخلی این کشور در این سال ۱۹۵۰۹ میلیارد دلار اعلام شده و آمریکا با تولید ناخالص داخلی ۱۷۹۶۸ میلیارد دلاری در رتبه دوم و هند با ۸۰۲۷ میلیارد دلار در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته اند.

ترکیه در رده بندی بزرگترین اقتصادهای جهان یک پله بالاتر از ایران و در رتبه ۱۷ قرار گرفته است. تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۱۵۷۶ میلیارد دلار برآورد شده است.

استرالیا نیز با تولید ناخالص داخلی ۱۱۳۶ میلیارد دلار یک پله پایین تر از ایران و در رتبه ۱۹ قرار گرفته است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.