نرم افزارحسابداری صدگان

اثر انگشت طرفین معامله اسکن میشود

0 645

حسابداراپ

دشتی اردکانی از اسکن اثر انگشت متعاملین در دفاتر اسناد رسمی خبر داد و گفت از ۱۵دی ماه اسکن اثر انگشت متقاضیان به دفاتر اسناد رسمی گرفته می‌شود.


به گزارش خبرگزاری میزان، رییس کانون سردفتران و دفتر یاران در حاشیه همایش کانون سردفتران و دفتر یاران در جمع خبرنگاران افزود: اسکن اثر انگشت ها در بانک اطلاعآتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت خواهد شد.

وی افزود: با توجه به ثبت اثر انگشت ها به طور کلی جعل در اسناد از بین خواهد رفت.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به اینکه کشور ابران پیشگام این عمل در حوزه سردفتری است اظهار کرد: این طرح در تمامی استان ها اجرا شده است و تهران آخرین استان در اجرای این طرح است که با اجرایی شدن آن در تهران کل کشور از این طرح برخوردارند.

پندار سیستم

دشتی اردکانی درباره مشکلات این طرح نیز گفت: با توجه به اینکه این کار را در استان‌های کوچک آغاز کرده ایم مشکلات را رفع نموده ایم،کاری بزرگ است و به طور قطع مشکلاتی دارد که همکاران در سازمان ثبت و کانون دفاتر اسناد رسمی به منظور حل مشکلات اعلام آمادگی کرده اند.

وی افزود: آخرین مرحله ثبت آنی اسکن در دفاتر اسناد رسمی است، یعنی اسنادی که قبلا به صورت دستی نوشته شده است باید اسکن شوند و به طور کلی کاغذ در دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ی که به عنوان سر دفتر بود برای همیشه خداحافظی کند.

دشتی اردکانی درباره خدمات آماری دفاتر به مردم نیز گفت: تمام مراحل در دفاتر رسمی یه صورت الکترونیکی انجام می شود امیدواریم یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری که در اقتصاد مقاومتی بود این مهم در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دفاتر اسناد رسمی در سال ۹۴به طور کلی اجرایی شود.

وی ادامه داد: در ۶ ماهه گذشته هفت و نیم میلیون سند در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده است.

وی همچنین درخصوص اینکه یک سردفتر ۸میلیارد پول گرفته و در پرونده بابک زنجانی مطرح شده است، گفت: پرونده این فرد در محاکم قضایی و سازمان ثبت تخت رسیدگی است، باید ابعاد قضیه مشخص شود و ادعایی که شده باید مورد رسیدگی قرار بگیرد و سپس نتیجه را اعلام میکنیم.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.