- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

کاهش ۴۸ واحدی شاخص بورس

در پایان معاملات امروز(دوشنبه) بازار سرمایه، شاخص بورس برای دومین روز پیاپی منفی بود و کاهش ۴۵ واحدی را به ثبت رساند.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، دادوستد ۴۱۸ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۸۳ میلیارد تومان در ۲۵ هزار نوبت به ثبت رسید. شاخص بورس نیز برای دومین روز پیاپی منفی بود و با کاهش ۴۵ واحدی در ارتفاع ۶۲ هزار و ۳۷۴ واحد متوقف شد.

بیشترین اثر منفی بر روند حرکتی دماسنج بازار سرمایه نیز امروز توسط نمادهای معاملاتی حکشتی، فولاد و وامید رقم خورد و در مقابل نمادهای معاملاتی رمپنا، فارس و اخابر با رشد خود مانع ریزش بیشتر شاخص شدند.

شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز منفی بودند به طوری که شاخص قیمت(وزنی – ارزشی) ۱۷ واحد، کل(هموزن) ۳۷ واحد، قیمت(هموزن) ۳۱ واحد، آزادشناور ۹۹ واحد، بازار اول ۲۴ واحد و شاخص بازار دوم ۱۴۲ واحد افت کردند.

آمار فرا بورس
معاملات امروز بازار فرابورس نیز با خرید و فروش ۶۵ میلیون و ۳۷۰ هزار ورقه بهادار در ۱۱ هزار و ۲۲۵ نوبت به ارزش ۸۴۷ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال به اتمام رسید وآیفکس هم با کاهش هشت واحدی نسبت به روز گذشته در رقم ۶۷۸.۷۴ واحد بسته شد.

گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با داد و ستد ۶ میلیون و ۱۹۰ هزار سهم بیشترین حجم معاملات روزانه را داشت و بهمن دیزل با معاملاتی به ارزش ۱۳ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کرد.

این گزارش حاکیست، سهام مرجان کار در کنار قند چهارمحال و سرمایه گذاری اقتصاد نوین بیشترین افزایش قیمت را داشتند و در سوی دیگر بازار، سهام شرکت های صنعتی مینو، بیمه نوین، صنعت روی زنگان و پالایش نفت شیراز با بیشترین افت قیمت روبرو شد.

قیمت هر برگه اوراق تسهیلات مسکن نیز در محدوده ۶۸۷ تا ۶۹۹ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت.
همچنین، رقابت برای خرید بلوک ۵۹.۹ درصدی قند چهارمحال امروز در قیمت ۴۵۱۱ ریال پایان یافت بنابراین فردا رقابت بر سر این بلوک برای پنجمین روز ادامه می یابد.

طبق این گزارش، پربیننده ترین نمادهای امروز فرابورس شامل نماد شرکت های پالایش نفت تهران، پالایش نفت لاوان، بهمن دیزل، ذوب آهن اصفهان ، بانک دی، پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان و خدمات بندری سینا بود.

علاوه بر این در بازار ابزاهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات صندوق های قابل معامله ETF به صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش ۲۷۰ هزار و ۴۰ سهم اختصاص یافت و بیشترین حجم معاملات در بازار اوراق با درآمد ثابت هم متعلق به معامله ۴۰۰ هزار ورقه مشارکت میدکو بود.

امروز خرید و فروش اسناد خزانه اسلامی با قیمت ۹۳۹ هزار و ۶۸۶ ریال به پایان رسید و نرخ بازده تا سررسید این اوراق با ۰.۳۲ درصد افزایش نسبت به معاملات دیروز معادل ۲۶.۳۸ درصد شد.