نرم افزارحسابداری صدگان

پلمپ انبار قطعه سازان توسط سازمان مالیاتی

0 467

حسابداراپ

نایب رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور با بیان اینکه قوانین و تبصره‌های مالیاتی عرصه را برای فعالیت تولیدکنندگان سخت‌کرده است، گفت: برخی از واحدهای تولیدی قطعه ساز به دلیل بدهی مالیاتی با توقیف انبارهای خود روبه رو شده‌اند.

پندار سیستم


احمدرضا رعنایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه مهمترین رسالت سازمان امور مالیاتی ایجاد اعتماد در بخش عمومی و صنایع کشور است، اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر سازمان امور مالیاتی نتوانسته است به این هدف دست پیدا کند. این روزها قوانین و تبصره‌های مختلف مالیاتی عرصه را برای فعالیت تولیدکنندگان سخت‌تر کرده است.

وی با بیان اینکه اخذ مالیات بر ارزش افزوده متأسفانه بدون توجه به زنجیره تأمین از کارخانجات تولیدی دریافت می‌شود، افزود: در زنجیره تأمین مالیات بر ارزش افزوده باید مصرف‌کننده نهایی و تولیدکننده مواد اولیه قرار بگیرند اما امروز فقط تولیدکنندگان باید مالیات خود را پرداخت کرده و واحدهای زیرمجموعه تأمین مواد اولیه تمایلی به پرداخت مالیات ندارند.

نایب رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور با بیان اینکه فروشنده مواد اولیه به واحدهای تولیدی خود را ملزم به ارائه فاکتور رسمی نمی‌کند، گفت: نارضایتی واحدهای تولیدی از مودیان مالیاتی هر روز در حال افزایش است این موضوع در کنار رکود بازار و کمبود بودجه دولت برای کمک به واحدهای تولیدی مشکلات زیادی را بوجود آورده است.

رعنایی اضافه کرد: برخی از واحدهای تولیدی قطعه ساز به دلیل بدهی مالیاتی با توقیف انبارهای خود روبرو شده‌اند و عده‌ای دیگر نیز به دلیل عدم پرداخت مالیات هر سه ماه یک بار باید جرایم سنگینی را به سازمان امور مالیاتی پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز تمام قوانین ضد تولید شده‌اند تصریح کرد: در حال حاضر مشکلات تولیدکنندگان در فعالیت اقتصادی باعث می‌شود تا کمتر کسی حاضر احداث یک واحد تولیدی در سطح کشور شوند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.