نرم افزارحسابداری صدگان

نقش بانک‌ها در پرونده‌های فساد میلیاردی

0 590

حسابداراپ

رییس سازمان بازرسی کل کشور از مدیران کل استان‌ها خواست بانک‌ها را در دستور کار ویژه خود قرار دهند و گفت: روی بانک‌ها حساس باشید؛ هر پرونده‌ تخلفی که رقم آن از میلیارد بیشتر باشد، یک سر آن بانک‌ها هستند.

پندار سیستم



به گزارش روابط‌عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ناصر سراج در جمع معاونان و مدیران‌کل استان‌های سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به نقش بانک‌ها در فسادهای اقتصادی افزود: هیچ‌گاه تصور نکنید که ممکن است در شعبات کوچک تخلفی صورت نگیرد. هر روز بانک‌ها را رصد کنید. خصوصاً بانک‌هایی که احتمال سوء جریان در آنها بیشتر است.
وی با اشاره به فرار غارت‌گران بیت‌المال به خارج از کشور نیز تصریح کرد: اگر بتوانیم کسانی که پول بیت‌المال را دزدیده و به خارج از کشور متواری می‌شوند را به کشور بازگردانیم بسیار بازدارنده خواهد بود و دیگر کسی جرأت نمی‌کند اقدام به فساد مالی کند. بنابراین باید فرش قرمزی که برخی کشورها برای دزدان بیت‌المال پهن می‌کنند، را جمع کرده و این کشورها را برای غارت‌گران بیت‌المال ناامن کنیم.
رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تلاش سازمان بازرسی کل کشور برای تشکیل انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی تصریح کرد: پیش‌نویس تأسیس این انجمن تهیه‌شده است که به خاطر مشکلات ترکیه و منطقه این موضوع به تعویق افتاده است. هدف از تشکیل این انجمن هماهنگی بیشتر کشورهای اسلامی در راستای تبادل تجربیات نظارت و بازرسی است.
سراج در رابطه با دستاوردهای سازمان بازرسی کل کشور در زمینه ارتباطات بین‌الملل، تصریح کرد: اگر دولت با سازمان بازرسی هماهنگ باشد، حتی بسیاری از مقاصد دولت را می‌توانیم در ارتباطات با آمبودزمان کشورهای مختلف دنبال کرده و پیش ببریم.
وی با اشاره به امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان بازرسی کل کشور و آمبودزمان کشورهای مختلف، اظهارکرد: با چندین کشور یادداشت تفاهم امضاء کردیم. در سفر اخیر هیأت چینی به تهران، مذاکراتی انجام و پیش‌نویس تفاهم‌نامه نیز تهیه‌شده و قرار است در سفر آتی رییس‌جمهور چین به ایران، با حضور وزیر نظارت این کشور این تفاهم‌نامه امضاء شود. همچنین با آمبودزمان مالزی تفاهم‌نامه تنظیم‌شده است که قرار در سفر هیأت این کشور به تهران با حضور یکی از مقامات کشور این تفاهم‌نامه امضاء شود.
رییس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اولویت گزارش‌های کیفی بر گزارش‌های کمی تصریح‌کرد: برنامه سازمان بازرسی کل کشور اجرای قانون و فرامین مقام معظم رهبری است و هر چه بنده بگویم از این دو حیطه خارج نیست. فرامین و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه‌های مختلف که اکثر مسائل را شامل می‌شود برنامه کلان و استراتژی سازمان است که آخرین آن‌ها سیاست‌های ابلاغی معظم له درباره محیط ‌زیست است.  سراج برخورد دولت با گزارش‌های سازمان بازرسی را مثبت توصیف کرد و گفت: خوشبختانه دولت از گزارش‌های سازمان بازرسی استقبال می‌کند و اکثر گزارش‌ها با پاسخ شخص رییس‌جمهور یا معاون اول روبرو می‌شود. ازاین‌رو مسئولان عالی‌رتبه کشور همراه و پشتیبان سازمان بازرسی کل کشور هستند كه اين موضوع می‌تواند به پيشبرد امور كمك كند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.