نرم افزارحسابداری صدگان

معوقات مزد کارگران بیش از ۶۷ درصد است

0 812

حسابداراپ

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور با بیان اینکه معوقات مزد کارگران بیش از ۶۷ درصد است، از شورای عالی کار خواست تا جلسات دستمزد را بر مبنای ماده ۴۱ قانون کار پیش ببرد.


فتح الله بیات در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری نشست جدید کارگروه سه جانبه مزد اظهار کرد: کشور چه در وضعیت اقتصادی مطلوبی باشد یا در تحریم و فشار به سر ببرد هر سال طبق تبصره‌های یک و دو ماده ۴۱ قانون کار تکلیف مزد کارگران مشخص شده و از قانون تمکین شده است از این رو شورای عالی کار باید جلسات و مباحث مزد را بر مبنای ماده ۴۱ قانون کار پیش ببرد.

پندار سیستم

وی افزود: کارگران از سنوات گذشته معوقاتی دارند و در طول هشت سال جنگ تحمیلی نیز افزایش دستمزدی نداشته‌اند به نحوی که برابر آمارها معوقات مزد کارگران به بیش از ۶۷ درصد می‌رسد و بر همین اساس معیشت خانوارهای کارگری هم عقب افتاده است لذا باید یک تصمیم منطقی برای تعیین مزد عادلانه گرفته شود.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور ادامه داد: برای جبران خلا دستمزد کارگران پیشنهاداتی مطرح شده است اما مهمترین پیشنهاد، ترمیم معوقات دستمزد کارگران به شکل پلکانی در فاصله چند ساله است.

به گفته بیات، نرخ تورم هر سال بر اساس آمار مرکز آمار ایران اعلام می‌شود ولی آنچه که کارگران در زندگی خود لمس می‌کنند با نرخ تورم اعلامی تفاوت دارد زیرا سفره‌های کارگری کوچکتر و کمرنگ شده و قدرت خرید آنها به شدت تنزل یافته است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.