نرم افزارحسابداری صدگان

شيوه هاي اخذ ماليات بين المللي و فرسايش پايه و انتقال سود

0 821

حسابداراپ

کارگاه آموزشي با موضوع اخذ ماليات بين المللي و فرسايش پايه و انتقال سود، امروز با حضور مشاوران ارشد صندوق بين المللي پول و مديران کل سازمان امور مالياتي کشور برگزار شد.


 به گزارش رسانه مالياتي ايران، در اين کارگاه آموزشي که امروز يکشنبه ۲۹ آذرماه با حضور آقايان تيموتي دهان و گيرتن ميشلز از کارشناسان صندوق بين المللي پول برگزار شد، مباحث و مطالبي همچون مباني قيمت گذاري انتقالات،قيمت گذاري انتقالات-معاملات بين شرکتي،شاخص هاي مقايسه اي، تحليل هاي عملکردي و ريسکي، داده هاي مقايسه اي بيروني، تعديلات مقايسه اي،قيمت گذاري انتقالات-روش ها،روش هاي معاملاتي سنتي، روش هاي مبتني بر سود و ساير انتقالات بين شرکتي براي شرکت کنندگان مورد بررسي قرار گرفت.

 در بخشي از اين کارگاه، همچنين نحوه اخذ ماليات از شرکت هاي بين المللي و چند مليتي که در کشورهاي ثالث شعبه داير و فعاليت مي کنند با در نظر گرفتن موضوع فرسايش پايه و انتقال سود،با طرح سه الگوي فعاليت شرکت هاي گروهي گوگل،آمازون و استارباکس با ساختارهاي پيچيده مشارکتي و عدم تطابق در انتقال سود، به حاضرين ارايه شد.

پندار سیستم

 به گفته گيرتن ميشلز، کارشناس صندوق بين المللي پول،شرکت هاي بين المللي امروزه از شيوه ها و تکنيک هاي جديدي براي بهره مندي از قوانين مالياتي داخلي و معاهدات کشورهاي مختلف در ارتباط با معافيت ها،مشوق ها يا نرخ هاي پايين مالياتي استفاده مي کنند و اين موضوعي است که توجه اعضاي نشست گروه ۲۰ (G20 ) و سازمان همکاري اقتصادي و توسعه OECD) را نيز به خود معطوف کرده است. وي خاطر نشان کرد: در نشست گروه ۲۰ در سال ۲۰۱۳ ، برنامه عملياتي فرسايش پايه درآمدي و انتقال سود به تصويب رسيد که ۱۵ مولفه اصلي داشت تا در نهايت بتوان شرکت هاي بين المللي و چند مليتي را به تمکين مالياتي واداشت و نهايتا در سال ۲۰۱۵ ، اين گروه تصميم گرفتند تا يک سند بين المللي چند جانبه را ايجاد کنند تا بتوان تمام معاهدات را به شکلي موثر و يک جا در ذيل اين سند بروز رساني کرد.

همچنين در ادامه مباحث مطروحه توسط آقاي تيموتي دهان از کارشناسان صندوق ياد شده،با تمرکز و مباحثه بيشتر در خصوص موضوع قيمت گذاري انتقالات،انواع روش هاي تعديل قيمت گذاري و مزايا و نقاط ضعف هر يک از اين روش ها معرفي و طرح شد؛روش ها و مقرراتي که علاوه بر حوزه ماليات بين الملل،در حيطه قوانين داخلي کشورها و نظام هاي مالياتي داراي رژيم هاي مالياتي ترجيحي مانند مناطق آزاد اقتصادي نيز قابل اعمال مي باشد.

گفتني است، به موازات اين کارگاه، کارگاه آموزشي ديگري با حضور مشاوران ارشد صندوق بين المللي پول، آقايان استيو وسپرمن و گري جان اندروز با موضوع حسابرسي مبتني بر ريسک، براي کارشناسان مالياتي شهر تهران برگزار گرديد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.