نرم افزارحسابداری صدگان

درخواست معافیت بنگاه های اقتصادی کوچک از پرداخت حق بیمه

0 557

حسابداراپ

مدیر هماهنگی اجرایی اتحادیه های صنفی اتاق اصناف تهران و نماینده کارفرمایان در هیئت تجدیدنظر سازمان تامین اجتماعی با اشاره به آیین نامه اجرایی تبصره ۵ قانون معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایانی که حداکثر ۵ نفر کارگر دارند، گفت:

پندار سیستم

درخواست ما اینست که بنگاههای اقتصادی کوچک مشمول معافیت بیمه ای ۵ نفر شوند بدون شک با تحقق این امر وضعیت اشتغالزایی نیز تا حد زیادی بهبود خواهد یافت.

سیدعباس احمدی در گفتگو با«تامین۲۴» گفت:جلسات تشکلات همسو هر دوهفته یکبار با حضور آقای دکتر اعتصامی و دکتر اشراقی برگزار می شود که خوشبختانه در حال حاضر تعامل خوبی میان کارفرمایان و سازمان تامین اجتماعی برقرار بوده و تشکلات کارفرمایی در اکثر موضوعات اساسی با سازمان همسو و هم نظر است.

فعالیت ۱۴۰ اتحادیه صنفی در تهران

احمدی با بیان اینکه ۱۴۰ اتحادیه صنفی با جمعیتی حدود۴۰۰ هزار نفر در تهران مشغول فعالیت هستند که در واقع زنجیره صنایع مادر به شمار می روند، گفت:تعداد زیادی از بنگاههای اقتصادی کوچک که در واقع کمک کننده صنایع مادر بوده مشغول به فعالیت هستند و هرچند حمایت هایی از سوی سازمان تامین اجتماعی شامل حال آنها می شود اما در حال حاضر تسهیلات بیمه ای مناسبی برای آنها ارائه نمی شود.

وی ادامه داد: اگر به بنگاههای کوچک اقتصادی تسهیلاتی عرضه شود چه بسا می توان در جهت اشتغال  جوانان بیکار که به گفته وزیر رفاه حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر هستند، گام برداشت.

طبق گفته وی؛ بنگاههای کوچک اقتصادی در کشور ضعیف بوده و انتظار یاری دارند تا بتوانند فرصت اشتغالزایی در جامعه ایجاد کنند.

نماینده کارفرمایان در هیئت تجدیدنظر سازمان تامین اجتماعی افزود: در بسیاری از کارگاههای اقتصادی کوچک حدود  ۵۰ الی ۶۰ کارگر مشغول فعالیت هستند و بسیاری از این بنگاههای کوچک اقتصادی توان پرداخت ۳۰درصد حق بیمه را ندارند.

وی با اشاره به آیین نامه اجرایی تبصره ۵ قانون معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایانی که حداکثر ۵ نفر کارگر دارند، گفت: درخواست ما اینست که بنگاههای اقتصادی کوچک مشمول معافیت بیمه ای ۵ نفر شوند بدون شک با تحقق این امر وضعیت اشتغالزایی نیز تا حد زیادی بهبود خواهد یافت.

کارفرمایان مشمول این قانون که حداکثر پنج نفر کارگر دارند از پرداخت کل حق بیمه سهم کارفرما معاف و پرداخت این رقم به عهده دولت می‌باشد. در مورد کارفرمایانی که بیش از ۵ نفر کارگر دارند نسبت به متوسط حق بیمه (سهم کارفرما) کل افراد شاغل در هر ماه برای پنج نفر معاف بوده و پرداخت این مبلغ به عهده دولت خواهد بود و کارفرما موظف است به پرداخت مابقی سهم خود می‌باشد.

احمدی با اشاره به موضوع تجمیع بیمه ها گفت: تجمیع بیمه ها در صورتی عملی خواهد بود که حقوق کاگران تضییع نشود در غیراینصورت صحیح نیست.

مدیر هماهنگی اجرایی اتحادیه های صنفی اتاق اصناف تهران گفت: دولت نباید وظایف زیادی به سازمان تامین اجتماعی تحمیل کند زیرا در این صورت مشکلات جدی ایجاد خواهد شد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.