نرم افزارحسابداری صدگان

جزئیات نشست جدید کارگروه مزد کارگران/توزیع فرم‌های نظرسنجی مزد ۹۵

0 601

حسابداراپ

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران از توزیع فرم‌های نظرسنجی بین کارگران به منظور دریافت نظرات درباره تعیین حداقل دستمزد سال ۹۵ خبر داد.


غلامرضا عباسی در گفتگو با مهر از برگزاری نشست جدید کارگروه مزد سال ۹۵ نمایندگان کارگران خبر داد و گفت: در این نشست که با حضور کارگروه های استانی مزد برگزار شد، نمایندگان کارگران پیرامون چگونگی تعیین دستمزد سال آینده بحث و گفتگو کردند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران اظهارداشت: کارگروه های استانی دستمزد کارگران برای تعیین دستمزد سال آینده بر لزوم تامین معیشت نیروی کار تاکید دارند و می گویند باید درباره بند دوم ماده ۴۱ قانون کار که به تامین معیشت در تعیین دستمزد می پردازد توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

پندار سیستم

عباسی خاطرنشان کرد: همچنین در هفته های گذشته نشست دیگری در شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت برگزار شد که البته جلساتی مقدماتی است و خروجی خاصی نداشت. بیشتر پیرامون شرایط بنگاه ها و نیروی کار بحث و بررسی می شود.

این مقام مسئول کارگری کشور تاکید کرد: در نشست کارگروه های استانی مزد کارگران تصمیم گرفته شد فرم‌هایی به منظور نظرسنجی از وضعیت معیشت خانوارهای کارگری تهیه و در اختیار نمایندگان کارگران در استان‌ها قرار داده شود.

وی ادامه داد: قرار است کارگروه‌های استانی پس از بررسی اوضاع معیشتی نیروی کار در هر استان، نظر جمع بندی شده خود را به صورت مکتوب و براساس پایه های علمی به کانون عالی ارائه کنند. جمع بندی نظرات همه استان‌ها برای طرح در شورای عالی کار تدوین و تهیه می‌شود.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران این مطلب را هم افزود که نمایندگان کارگران از روش تعیین دستمزدها در سال‌های گذشته گلایه دارند و معتقدند معیشت نیروی کار تامین نشده و قدرت خرید خانوار افت کرده است. آنها می‌گویند شورای عالی کار باید مزدی را تعیین کند که بتوان با آن یک زندگی کارگری را تامین کرد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.