نرم افزارحسابداری صدگان

تبادل تجربيات و انتقال دانش فني و تخصصي ماليات

0 719

حسابداراپ

 

کارگاه تخصصي با محوريت فرسايش پايه و انتقال سود، با حضور مقامات و کارشناسان عاليرتبه مالياتي کشورهاي اسلامي و مشاوران ارشد صندوق بين المللي پول در سازمان امور مالياتي کشور برگزار شد.


به گزارش رسانه مالياتي ايران، در اين کارگاه آموزشي که امروز دوشنبه ۳۰ آذرماه با حضور دبيرکل مجمع مقامات مالياتي کشورهاي اسلامي (ATAIC )، چهار تن از مشاوران ارشد صندوق بين المللي پول(IMF )،معاون پژوهش، برنامه ريزي و امور بين الملل سازمان امور مالياتي کشور و همچنين مقامات و کارشناسان عاليرتبه مالياتي از کشورهاي عراق،سودان،تونس،اوگاندا،گامبيا،پاکستان و افغانستان در سازمان امور مالياتي برگزار شد، موضوع فرسايش پايه درآمدي و انتقال سود(BEPS ) به عنوان يکي از پيچيده ترين مسايل مالياتي در عرصه بين الملل،مورد بررسي و واکاوي قرار گرفت.

معاون پژوهش، برنامه ريزي و امور بين الملل سازمان امور مالياتي کشور، با قرائت متن سخنراني رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور، سيد کامل تقوي نژاد، در مراسم افتتاحيه اين کارگاه آموزشي سه روزه، خاطر نشان کرد: مجمع مقامات مالياتي کشورهاي اسلامي براي اولين بار در ۱۵ اکتبر سال ۲۰۰۳ ميلادي همزمان با برگزاري دهمين اجلاس سازمان کنفرانس اسلامي در کوالالامپور مالزي توسط ماهاتير محمد،نخست وزير وقت مالزي پيشنهاد گرديد و در ادامه،نخستين جلسه اين مجمع در همان تاريخ در کشور مالزي برگزار شد که هدف اصلي و اوليه آن، توسعه سياست هاي مالياتي و زکات و همچنين مديريت مالياتي در کشورهاي اسلامي عضو به منظور مواجهه با تحولات اخير اقتصادي در جهان بود.

محمد رضا عبدي،در خصوص اهداف اين مجمع و فعاليت هاي گسترده آن از زمان تاسيس گفت: برگزاري جلسات و گردهمايي هاي آزاد براي مقامات مالياتي و زکات کشورهاي اسلامي،بهبود،ارتقا و تسهيل سياست هاي مالياتي و زکات بين کشورهاي اسلامي در تمامي جوانب مالياتي،ارتقاي سيستم هاي مالياتي، بهبود ساختار اداري و اجرايي سيستم هاي اخذ ماليات و زکات در بين کشورهاي عضو و برگزاري کنفرانس هاي دوره اي سالانه بين اعضاي مجمع از مهمترين اهداف اين مجمع به شمار مي رود. همچنين تبادل تجارب فني و اجرايي در زمينه مسايل و موضوعات مالياتي،اجراي مشترک برنامه هاي علمي و فني بين اعضاي مجمع و ارتقاي توانايي هاي تخصصي و علمي و دانش فني کارکنان بومي مجري سيستم هاي ماليات و زکات در کشورهاي عضو، از ديگر اهداف اين مجمع محسوب مي گردد.

پندار سیستم

وي با تاکيد بر اينکه سياست جمهوري اسلامي بر پايه روابط دوستانه با ديگر ملت ها قرار گرفته، عنوان داشت: توسعه همکاري هاي اقتصادي و اجتماعي در ميان کشورهاي اسلامي به عنوان هدف اصلي مجمع مقامات مالياتي کشورهاي اسلامي به روشني بيانگر اين سياست است.

 وي تاکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران مصمم بوده است که کليه ابزارهاي مالياتي موجود و روش هاي اجرايي آن را با استفاده از روش هاي نوين مالياتي مبتني بر فناوري هاي اطلاعات مورد بررسي قرار داده و هر گونه کاستي در قوانين و مقررات و فرايندهاي مالياتي را برطرف نمايد. معاون پژوهش، برنامه ريزي و امور بين الملل سازمان امور مالياتي کشور، در خاتمه اظهار اميدواري کرد تا با بهره گيري از تجارب فني و اجرايي کشورهاي عضو در زمينه مسايل و موضوعات مالياتي که از مهمترين اهداف مجمع مي باشد، تدوين الگوي موفق در کشورهاي ATAIC محقق شود.

عادل عبدالرازق ادريس،معاون دبير کل مجمع مقامات مالياتي کشورهاي اسلامي نيز در اين مراسم، ضمن قدرداني از تلاش سازمان امور مالياتي ايران در برگزاري اين مجمع و همکاري موثر با اين نهاد بين المللي،خواستار تداوم اين همکاري ها و بهره مندي مقامات مالياتي کشورهاي اسلامي از دانش روز و تخصصي کشورهاي پيشرفته در حوزه ماليات شد.

 گفتني است آقايان تيموتي ديهان و جرارديوس مارينوس ميشلز از مشاورين ارشد صندوق بين المللي پول، ارايه دهنده مطالب کارگاه آموزشي فرسايش پايه و انتقال سود براي اعضاي اين مجمع بودند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.