نرم افزارحسابداری صدگان

بهره‌مندی از خدمات مالیاتی با ثبت نام الکترونیکی

0 575

حسابداراپ

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی گفت: اجرای طرح جامع مالیاتی ایجاب می‌کند که فعالان اقتصادی درصورتیکه بخواهند از مزایای قانونی مالیاتی بهره‌مند شود، باید در سامانه ثبت نام الکترونیکی مؤدیان ثبت نام کند.


پندار سیستم

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) به نقل از رسانه مالیاتی، رسول رسولی، مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی، ثبت نام الکترونیکی مؤدیان جهت دریافت شماره اقتصادی را از جمله اقدامات کلیدی و زیربنایی سازمان امور مالیاتی کشور در جهت شفاف سازی فعالیت‌های اقتصادی و اجرای طرح جامع مالیاتی برشمرد.
وی افزود: شرط ارائه اظهارنامه مالیاتی و همچنین برخورداری از بسیاری از معافیت ها، ثبت نام الکترونیکی مؤدیان مالیاتی می‌باشدکه برخی از مؤدیان نسبت به ثبت نام اقدام ننموده و یا در مرحله پیش ثبت نام متوقف شده اند که لازم است هر چه سریع تر نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام خود اقدام کنند.
مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی به آخرین وضعیت نصب صندوق‌های مکانیزه فروش در استان اشاره کرد و گفت: کلیه صاحبان مشاغل که مشمول نصب صندوق فروشگاهی می‌باشند و اسامی آنها در اطلاعیه‌های قبلی این اداره کل درج گردیده است، جهت برخورداری از معافیت پایه مالیاتی باید نسبت به نصب صندوق و یا نرم افزار حسابداری اقدام نموده و مراتب را کتبا به واحد مالیاتی مربوط اعلام نمایند. وی کسر هزینه خرید و نصب صندوق ها و سامانه‌های فروشگاهی از درآمد مشمول مالیات در اولین سال نصب و استفاده را از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده برای این مؤدیان عنوان کرد. رسولی در تشریح اجرای طرح جامع مالیاتی در استان نیز اظهار داشت: هم اکنون سامانه نرم افزار یکپارچه مالیاتی در ادارات امور مالیاتی استان مورد استفاده قرار می‌گیرد که از امتیازهای این نرم افزار امکان تجمیع پرونده‌های متعدد مالیاتی مربوط به یک شخص حقیقی یا حقوقی در یک پرونده واحد است.
وی جلوگیری از بروز برخی فرارها و سوء استفاده‌های مالیاتی را از مزایای راه اندازی سامانه نرم افزار یکپارچه مالیاتی عنوان کرد و افزود: هدف از اجرای این طرح ایجاد پایگاه‌های اطلاعاتی، تغییر روش‌های اخذ مالیات، حذف تشخیص مالیات به روش علی الراس، تشویق به خوداظهاری مالیاتی و همچنین تسهیل در ارائه خدمت به مؤدیان است.
رسولی در پایان خاطرنشان کرد: جهت رفاه حال مودیان مالیاتی، باجه اداره پست در محل ساختمان مرکزی اداره کل مستقر گردیده است که همکاران به صورت رایگان همکاری لازم با مودیان جهت انجام ثبت نام الکترونیکی اقدام می نمایند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.