نرم افزارحسابداری صدگان

بانک شهر را هم در حسابرسی می‌آوریم

0 878

حسابداراپ

پندار سیستم

بازی گم شدن پول‌های میلیاردی و برچسب “عدم اظهار نظر” در برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها موجب شد تا فراموش کنیم که شاید برخی از دایره حسابرسی جا مانده‌اند.

 

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر کمی تأمل کنیم، بیشتر از یک ماه است که سرخط خبرهای شهری به دوئل برخی اعضای شورای شهر و مسئولان و افرادی که داعیه حفظ حق و حقوق مردم را دارند تبدیل شده و هوای این روزهای شورا را طوفانی کرده‌ است. طوفانی که به جای در برگرفتن همه موجب دو دستگی در افشای اطلاعات شده و بازار اتهام‌‌زنی را در ظاهر و پشت پرده داغ کرده است.

البته تندوتیزی این روزهای شورای شهر، خاکستر سهل انگاری روزهای گذشته را گداخته کرده و هیاهویی از حسابرسی سال‌های گذشته به راه انداخته است. هیاهوی سردرگمی کلاف حسابرسی‌ها از یک سو و هیاهوی علنی شدن یا نشدن آن از حیث منظر کارشناسی از سوی دیگر. که البته تقاضای بسیاری از اعضای شورا به علنی بودن جلسات بر شدت حرارت اخبار این روزها افزوده است. انگار کسی باورش نمی‌شد قرار است با حسابرسی‌ها، جدی برخورد شود. البته این شفافیت فقط نسبت به دور گذشته، رنگ روشن‌تری به خود گرفته و تا رسیدن به خط تعادل شاید مسیری سنگلاخی در پیش روی منافع مردم و برخی دلسوزان باشد.

اما از آن سو آنقدر در پیچ و تاب حرارت علنی یا غیر علنی و گم شدن رقم‌های میلیاردی برخی شرکت‌ها و سازمان و برچسب‌های “عدم اظهار نظر”، “مشروط”، “غیر قابل قبول” و دیگر برچسب ها، سردرگم شدیم و راه را از بیراهه گم کردیم که یادمان رفت شاید برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها اصلا در بازی پرهیاهو وارد نشده‌اند تا نمره و برچسبی از سوی حسابرسان و مسئولان به خود اختصاص دهند.

 ** صورت مسئله را پاک کردند

اگر تا قبل از این “عدم اظهار نظر” (عدم شفافیت که هیچ توضیحی برای آن ندارد) علامت سؤال بزرگی در اذهان محسوب شده بود. با به میدان آمدن بازی جدید دیگری، درجه شگفتی را از پیدا نکردن آدرس پول‌های میلیاردی ربود و رتبه یک شگفتی را از آن خود کرده چرا که دیگر حتی کارنامه‌ای برای سنجش در میان نبود، و صورت مسئله به طور کلی پاک شده بود. صورت مسئله‌ای که تا به الان در طبل شفاف‌سازی ارقام و اعداد محو شده بود، سرانجام تریبون تذکر در دویست وسیزدهمین جلسه علنی شورا پرده از این راز برداشت.

** قناعتی گلوله آخر را شلیک کرد / غیبت بانک شهر و شرکت رفاه از لیست حسابرسی

دویست و سیزدهمین جلسه شورا در حالی که با تذکر‌ها آغاز شد که قناعتی به عنوان آخرین فرد تذکر دهنده به دور از بازی‌های علنی و غیرعلنی کمیسیون تلفیق اعداد و ارقام، گلوله آخر را شلیک کرد و نشان داد که بسیاری از منافع حتی به ترازوی میزان حسابرسی باز نشده تا به واکاوی برسند. اما بار دیگر تریبون علنی شورا کمک کرد تا پشت پردهای فروشگاه‌های رفاه و بانک شهر در حسابرسی از قلم نیفتند.

** ترسی نداریم / بانک شهر را هم در حسابرسی می‌آوریم

اعلام حسابرسی بانک شهر و شرکت رفاه از سوی قناعتی در صحن علنی موجب شد تا در مدت زمانی کوتاه، انتشار این خبر همهمه‌ای را در برخی صاحبان منافع به وجود آورد و هر کاری را برای به زیر کشیدن خبرها و تیتر‌های مرتبط انجام دهند.

ابوالفضل قناعتی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر گفت: به طور خصوصی این موضوع را با آقای دبیر مطرح کردم و ایشان در پاسخ گفت: چون بخشی از سرمایه بانک شهر به شهرداری اختصاص دارد نیاوردیم، اما مطرح کنید، ما آن را در حسابرسی می‌آوریم.

عضو پارلمان شهری در پی واکنش‌های انتشار خبر گفت: هیچ ترسی از حسابرسی نداریم و حتی بانک شهر که گردن کلفت آن‌هاست و سرمایه بیشتری دارد را در حسابرسی‌ها می‌آوریم. چرا که وظیفه ما نظارت است و ما براساس فرمایش و خط مشی مقام معظم رهبری حرکت می‌کنیم.

قناعتی در ادامه افزود: باید مشخص شود که بانک شهر چه میزان سوددهی دارد و اگر ضرر کرده جلوی آن گرفته شود تا منافع مردم از بین نرود.

** از قلم افتاده‌ها را در حسابرسی می‌آوریم 

شاید ویروس غیبت دامان دیگر شرکت‌ها و سازمان‌ها را نیز گرفته باشد و باز هم غافلگیری در راه باشد.

قناعتی گفت:برای ما هیچ تفاوتی  ندارد و هر جایی که شهرداری سهم داشته باشد به بررسی آن می‌پردازیم و باقی اسامی را نیز در حسابرسی می‌آوریم و البته در حال بررسی برای پیدا کردن دیگر شرکت‌ها و سازمان‌ها هستیم.

** پادزهری برای ویروس غیبت و “عدم اظهار نظر”،… پیدا می‌شود

موج اخبار و گم شدن اعداد و ارقام میلیاردی و غیبت بانک شهر که البته قرار بود سرمایه آن در آبادانی شهر به کار گرفته شود حالا به حاشیه رفته و تنها غافلگیری مردم و برخی مسئولان را به همراه داشت که شاید هیچ‌کس انتظار نداشت چنین سرنوشتی بر سر سرمایه‌های مردم بیاید. به هرروی شاید این افشاگری‌ها پادزهری برای کاهش غافلگیری مردم باشد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.