نرم افزارحسابداری صدگان

ایران آماده پیوستن به سازمان تجارت جهانی است

0 926

حسابداراپ

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جمهوری اسلامی ایران در شرایط جدید آمادگی دارد به سازمان تجارت جهانی بپیوندد.

 

 

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا روز چهارشنبه اعلام کرد که محمدرضا نعمت زاده در حاشیه اجلاس وزرای سازمان جهانی تجارت در نایروبی در دیدار و گفت و گو با لنیتا تویو اکا وزیر تجارت خارجی و توسعه فنلاند این مطلب را بیان کرد.
وی نتایج مثبت توافق های هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو ۱+۵ را برای ارتقای سطح همکاری ها مناسب ارزیابی و بر آمادگی ایران برای پیگیری مجدانه الحاق به سازمان تجارت جهانی در شرایط موجود تاکید کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بر مسئولیت اعضای سازمان تجارت جهانی برای شتاب بخشی در فرآیند الحاق تمام کشورها به این سازمان تاکید کرد و افزود: اعضای سازمان تجارت جهانی همچون فنلاند برای حمایت از الحاق همه کشورها از جمله ایران و شتاب بخشی فرآیندها مسئولیت خود را ایفا کنند.
نعمت زاده به تهیه نسخه تجدیدنظر شده گزارش رژیم تجاری توسط ایران اشاره کرد و گفت: ایران برای آغاز فرآیند الحاق و انجام مذاکرات مربوطه کاملا آمادگی دارد.
با توجه به تجربه کشور فنلاند در استفاده از انرژی های نو، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این دیدار بر تمایل طرف ایرانی برای انجام همکاری های مشترک در این زمینه تأکید کرد.
وی کار مشترک در زمینه های اقتصادی و صنعتی را مستلزم فعالیت های نزدیک و دوجانبه و انجام پروژه ها به شیوه پروژه های مشترک دانست.
نعمت زاده از تمایل ایران برای تقویت همکاری ها با اتحادیه اروپا خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با رفع تحریم های موجود در آینده نزدیک امکان عملی کردن این اقدامات محقق شود.
**فنلاند از الحاق ایران به تجارت جهانی حمایت می کند
در این دیدار تویواکا وزیر تجارت خارجی و توسعه فنلاند نیز با اشاره به دیدار اخیر هیات فنلاندی از ایران، نتایج این سفر را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: با همکاری بخش های خصوصی دو طرف، فعالیت های اقتصادی ایران و فنلاند تقویت می شود.
وی با استقبال از آمادگی ایران برای آغاز مذاکرات الحاق سازمان جهانی تجارت اظهار کرد: فنلاند به حمایت از فعالیت مثبت نظام چند جانبه تجاری متعهد است و از الحاق ایران به این سازمان حمایت می کند.
در ادامه جلسه ضرورت تقویت همکاری های بانکی و مبادلات مالی بین دو کشور برای آسان سازی فعالیت های اقتصادی مورد تأکید قرار گرفت.

پندار سیستم

منبع: ایرنا



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.