نرم افزارحسابداری صدگان

اقدام شگفت انگیز اخیر یاهو برای تداوم درآمدهای تبلیغاتی!

0 887

حسابداراپ

اگر شما نیز از آن دسته کاربرانی هستید که اخیرا در استفاده از ایمیل یاهو با مشکلاتی مواجه شده اید، شاید دلیل اصلی آن، ناشی از اقدام اخیر شرکت یاهو برای جلوگیری از دسترسی کاربرانی که از نرم افزارهای ad-blocker استفاده می کنند، به سرویس ایمیل این شرکت باشد.

به گزارش «تابناک»، کاربران ایمیل یاهو که روی سیستم یا مرورگر خود از نرم افزارهای Ad-Blocker – نرم افزارهایی برای جلوگیری از نمایش تبلیغات – استفاده می کنند، به تازگی با مشکلات جدیدی روبه رو شده اند. شرکت یاهو از دسترسی این کاربران به سرویس ایمیل جلوگیری می کند.

در اوایل ماه جاری میلادی، شرکت یاهو چراغ خاموش اقدام به آزمایش این سیستم جدید خود کرده که به نظر می رسد، بیش از هر چیز ناشی از دیدگاه این شرکت به موضوع تبلیغات و درآمد حاصل از آن باشد.

بنا بر گزارش «فایننشیال تایمز» شرکت یاهو با سیستم جدید از ورود کاربران به صفحه ایمیل خود در صورتی که از ابزارها یا نرم افزارهای Ad-Blocker استفاده کرده باشند، جلوگیری می کند؛ به این ترتیب که وقتی کاربران در این شرایط به صفحه ایمیل خود مراجعه می کنند، پیامی به آنها نمایش داده می شود که درخواست غیر فعال کردن Ad-Blocker برای ادامه کار را می دهد. گفته شده که این مشکل از حدود یک هفته پیش به شکلی عمومی بروز کرده است.


پندار سیستم


این اقدام یاهو در شرایطی است که بنا بر گزارش ها در سال ۲۰۱۵ ارائه دهندگان خدمات رایگان ایمیل نظیر یاهو، مایکروسافت و گوگل با مشکل اساسی در رابطه با کاربران خود مواجه شده اند. سیستم درآمدزایی این خدمات مبتنی بر تبلیغات است، اما مشکلات نمایش تبلیغات – مزاحمت و مصرف پهنای باند – بسیاری از کاربران را از این موضوع نا خرسند می کند.

در نتیجه بسیاری از کاربران هم به دلایل امنیتی و هم به دلیل رهایی از شر تبلیغات در فضای آنلاین و صفحات ایمیل، اقدام به نصب نرم افزارهای Ad-Blocker می کنند که این امر تأثیر مستقیم بر درآمد های شرکت های ارائه کننده خدمات دارد.

گوگل پیش از این اقدام به بررسی این مشکل کرده بود و اکنون با رهیافتی جدید، سعی در فایق آمدن بر آن را دارد. رهیافت جدید گوگل استفاده از تبلیغات به شکلی محتاطانه و در فضایی صحیح برای کاربران است. همچنین مایکروسافت دیدگاه خود را در مورد تبلیغات روی سرویس رایگان ایمیل تغییر داده است و اکنون تمرکز اصلی برای تبلیغات را بر نرم افزارهای دیگر خود معطوف کرده است.

اما مانند همیشه این یاهوست که راهکارها و خلاقیت های عجیب و غریب از خود بروز می دهد. اقدام اخیر این شرکت نه تنها روشی اجباری و ناخوشایند برای کاربران است، بلکه به نوبه خود می تواند تأثیرات زیادی بر امنیت استفاده کنندگان از خدمات ایمیل این شرکت داشته باشد. هنوز شرکت یاهو در مورد اقدام اخیر خود توضیح رسمی نداده است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.