نرم افزارحسابداری صدگان

اتخاذ استراتژي هاي حسابرسي مالياتي متناسب با نوع ريسک

0 1,217

حسابداراپ

مدرسان صندوق بين المللي پول در دومين روز برگزاري کارگاه آموزشي”حسابرسي بر مبناي ريسک”، بر اتخاذ استراتژي هاي متناسب با ريسک بالا و پايين در حسابرسي هاي مالياتي تاکيد کردند.


 به گزارش رسانه مالياتي ايران، در اين کارگاه آموزشي، «استيو وسپرمن» و «گري اندروز» از مشاورين ارشد صندوق بين ‏المللي پول که بطور مشترک به تشريح و تحليل مديريت انواع ريسک ها در حسابرسي هاي مالياتي مي پردازند، تصريح کردند: اولويت بندي ريسک ها بخصوص در معاملات فرامرزي و بين المللي از اهميت ويژه اي برخوردار است چرا که در افزايش درآمدهاي مالياتي کشورها فوق العاده موثرند.

پندار سیستم

«استيو وسپرمن» با اشاره به اينکه در اغلب کشورها، برخي مشاغل نظير صنعت ساخت و ساز، پزشکان و حتي کشاورزان داراي ريسک بالا محسوب مي شوند، اظهار داشت: ريسک هاي کليدي از نظر سطح تمکين بايستي شناسايي و با ارزيابي و مستندسازي هاي لازم، تصميمات آگاهانه اتخاذ گردد.

 «گري اندروز» نيز ضمن تشريح اتخاذ استراتژي هاي متفاوت متناسب با ريسک هاي بالا و پايين در برخي کشورها نظير استراليا و سوئد، بر استفاده از روش هاي داراي استاندارد و معيارهاي جامع، اعمال قوانين سختگيرانه و در صورت لزوم اصلاح ساختارها و فرايندهاي لازم براي برخورد با متخلفين تاکيد کرد.

نحوه رسيدگي و حسابرسي موديان کوچک و متوسط در کشورهاي مورد بررسي از ديگر مباحثي است که در اين کارگاه آموزشي از سوي وسپرمن و اندروز مورد کنکاش و تبادل نظر قرار گرفته است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.