نرم افزارحسابداری صدگان

نظام مالياتي بريتانيا در انتظار انقلاب ديجيتالي

0 633

حسابداراپ

وزير دارايي بريتانيا از اعمال اصلاحاتي در نظام مالياتي اين کشور خبر داده است که بر منباي آن، موديان مالياتي بايد سالي چهار بار اظهارنامه بدهند.


به گزارش رسانه مالياتي ايران به نقل از تلگراف، جرج آزبورن، وزير دارايي بريتانيا اعلام کرده است کسب و کارها و افراد داراي مشاغل خويش‏فرما (آزاد) از سال ۲۰۲۰ به بعد بايد سالانه چهار اظهارنامه مالياتي برخط (آنلاين) ارائه کنند. ارائه سالانه چهار اظهارنامه ِ برخط بخشي از اصلاحاتي است که وزير دارايي بريتانيا از آن با عنوان «انقلاب ديجيتالي در نظام مالياتي» ياد کرده است.

 بر اساس اين گزارش، اداره درآمدهاي مالياتي و گمرگي بريتانيا با اعمال اصلاحاتي قصد دارد زمينه اي را فراهم کند تا کسب و کارها و افراد داراي مشاغل خويش‏فرما اظهارنامه‏ هاي مالياتي خود را از سال ۲۰۲۰ به بعد به صورت برخط و با استفاده از اينترنت و نرم افزارهاي رايگاني که بر روي گوشي‏ هاي هوشمند خود نصب مي کنند، ارائه کنند.

 دولت بريتانيا انتظار دارد اجراي اين طرح تا پايان عمر پارلمان کنوني اين کشور باعث شود درآمدهاي مالياتي سالانه ۶۰۰ ميليون پوند افزايش يابد. مقام‏ هاي بريتانيا معتقدند ديجيتالي شدن نظام مالياتي از يک طرف باعث سهولت ارائه اظهارنامه‏هاي مالياتي از سوي موديان مي شود و از طرف ديگر، امکان کنترل و ره گيري اطلاعات مالي موديان را افزايش مي دهد.

پندار سیستم

 جرج آزبورن ادعا کرده است با اجراي اين طرح، هزينه پردازش کاغذي اطلاعات مالياتي در ادارات مالياتي اين کشور که تعداد آنها به ۱۷۰ اداره مي رسد، حذف خواهد شد و اداره درآمدهاي مالياتي و گمرکي بريتانيا از اين طريق خواهد توانست سالانه ۱۸ درصد در بودجه خود صرفه جويي کند. به گفته وزير دارايي، دولت بريتانيا قصد دارد بخشي از درآمد حاصل از اين صرفه جويي را به همراه يک بودجه ۸۰۰ ميليون پوندي ديگر صرف مبارزه با فرار مالياتي کند.

جرج آزبورن ادعا کرده است: ما قصد داريم يکي از پيشرفته ترين سازمان هاي مالياتيِ ديجيتاليِ جهان را ايجاد کنيم. بدين منظور، هر فرد و کسب و کاري در بريتانيا تا پايان دهه حاضر داراي يک حساب کاربري مالياتي ويژه خواهد بود تا از طريق آن بتواند تعهدات مالياتي خود را به صورت برخط پيش ببرد. فايننشال تايمز نيز گزارشي منتشر کرده است که نشان مي دهد عليرغم خوش بيني هاي دولتمردان بريتانيا، اين طرح انتقادات و نگراني‏هاي زيادي رادر داخل اين کشور برانگيخته است.

 بسياري از کارشناسان هشدار داده اند که همه موديان مالياتي در بريتانيا دسترسي يکساني به فناوري هاي اينترنتي و ديجيتالي ندارند. اين وضعيت بويژه در مورد افراد داراي مشاغل خويش فرما وخيم تر است. حتي مطالعه خود اداره ماليات و گمرکات بريتانيا نشان مي دهد سه پنجم افراد داراي مشاغل خويش فرما هيچ استفاده اي از اينترنت نمي کنند و براي تعاملِ برخط با نهادهاي دولتي نيازمند کمک هستند.

بسياري از کارشناسان حتي اداره ماليات و گمرکات بريتانيا را متهم کرده اند که قادر نيست خطوط ارتباط تلفني را که با هدف ارائه اطلاعات و راهنمايي به موديان ايجاد شده است، به درستي مديريت کند و مودياني که نيازمند راهنمايي هستند مدت زمان طولاني در انتظار پاسخگويي مي مانند.

 يک کارشناس حسابداري به فاينشال تايمز گفته است: سوال اين است که در شرايطي که حتي از طريق تلفن نمي توان اطلاعات و راهنمايي هاي لازم را دريافت کرد، چطور مي توان از طرق ديگر اين اطلاعات را به دست آورد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.