نرم افزارحسابداری صدگان

چشم انداز صنایع پیشرو پساتحریم

0 826

حسابداراپ

با پایان یافتن نیمه اول سال موعد انتشار کارنامه عملکرد ۶ ماهه بنگاه های بورسی می رسد و شرکت های حاضر در بازار سرمایه با انتشار گزارش های خود باید به سهامداران اعلام کنند در نیمه اول سال چه کردند.      


  به گزارش  سنا، علیرضا مستقل، مدیر صندوق سرمایه‌گذاری تدبیرگران فردا در خصوص پیش بینی گزارش های ۶ ماهه شرکت های بورسی با اشاره به اینکه بعید است این گزارش ها برای سهامداران جذابیت و حرف جدیدی داشته باشد، ابراز داشت: با توجه به وضعیت حاضر در اقتصاد کشور و رکود حاکم بعید به نظر می رسد شرکت ها توانسته باشند در نیمه اول سال پیش بینی های خود را محقق کنند.

وی با اشاره به برنامه ریزی دولت و طراحی بسته جدیدی برای خروج از رکود در دوره ای ۶ ماهه گفت: با وجود سیاست های جدید دولت برای تحریک بخش تقاضا، به نظر می رسد رفع تحریم ها ، اجرای برجام و همچنین سیاست های اقتصادی جدید دولت تاثیر خود را از زمستان و در گزارش های ۱۲ ماهه شرکت ها نشان خواهد داد.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات بازار سرمایه و دلایل افت قیمت ها در این بازار گفت: علاوه بر رکود حاکم بر اقتصاد، نرخ سود بانکی نیز بر افت بازار سرمایه و بی میلی سهامداران برای ورود به این بازار تاثیر گذار است.

پندار سیستم

وی همچنین به کمبود شدید نقدینگی در اقتصاد اشاره کرد و یکی از معضلات روز بازار سهام را ضعف نقدینگی دانست و اظهار داشت: علاوه بر بازار سرمایه، سایر بخش های اقتصادی کشور نیز با رکود مواجهند و شرایط مساعدی ندارند.

وی معتقد است در حالی کمبود نقدینگی یکی از مهمترین مشکلات صنایع است که بخش قابل توجهی از نقدینگی های مردم در بانک ها سپرده شده است.

به گفته مستقل در صورتی که نرخ سود سپرده های بانکی کاهش منطقی پیدا کند، نقدینگی ها وارد بازار سرمایه خواهند شد و با تزریق نقدینگی ها به این بازار به عنوان بخش مولد اقتصاد، سرمایه ها به صنایع وارد می شود و چرخ تولید به حرکت در می آید که در نتیجه می توان شاهد خروج بازار سرمایه از رکود بود.

مدیر صندوق سرمایه‌گذاری تدبیرگران فردا همچنین به رفع تحریم های بین المللی اشاره کرد و افزود: به طور قطع رفع این محدودیت های بین المللی بسیاری از صنایع بورسی را متاثر می کند.

وی با اشاره به اینکه صنایعی که از تحریم ها لطمه های زیادی خوردند، از این به بعد می توانند به رشد و رونق بیاندیشند، افزود: از جمله صنایعی که با اجرای برجام می توانند شکوفا شوند صنعت بانکداری و صنعت داروسازی است چراکه با رفع تحریم ها نقل و انتقال پول تسهیل شده و هزینه آن کاهش می یابد، همچنین صنایعی مثل صنعت دارو که برای تامین مواد اولیه تولید با مشکلات زیادی مواجه بودند، می توانند با هزینه های کمتری مواد اولیه خود را وارد کنند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.