نرم افزارحسابداری صدگان

خطرات بیمه رایگان افراد در بلندمدت

0 873

حسابداراپ

مديرکل بيمه‌های اجتماعي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت نمی تواند در درازمدت همه افراد را به طور رایگان بیمه کند زیرا تجربه نشان داده است که منابع عمومی هرساله متناسب با افزایش هزینه ها و دستمزد رشد نمی کند بنابراین دولت در درازمدت به مخاطره خواهد افتاد و مصداق این قضیه کسر بودجه بیمه سلامت است که در سال جاری اعلام شد.

پندار سیستم

 
اسماعیل گرجی پور در گفتگو با «تامین۲۴» گفت: آیین نامه نحوه خدمات رسانی در لایه مساعدت نظام چند لایه تامین اجتماعی در کمسیون اجتماعی مجلس تصویب شده و در حال حاضر جامعه هدف، منبع و حمایتهای لایه مساعدت کاملا مشخص شده است و براساس استانداردهای حداقلی و با توجه به شرایط جغرافیایی و اقتصادی کشور و با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و کمیسیون اجتماعی مجلس و برخی صندوق های مربوطه تعریف شده است.

گرجی پور افزود: افرادی که در لایه مساعدت قرار می گیرند باید از فرانشیز درمان نیز معاف باشند و خدمات درمان باید کاملا برای آنها رایگان ارائه شود.

مديرکل بيمه‌های اجتماعي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:در صوت تصویب نظام چند لایه تامین اجتماعی در هیئت وزیران برای اجرای آن سیاست تدریجی پیشنهاد شده است.

وی با بیان اینکه سیستم بیمه های اجتماعی کشور نزدیک به نظام بیمه ای آلمان و فراسه است، گفت:در برخی از لایه های نظام چند لایه تامین اجتماعی آشتی نظام بیسمارکی و آوریچی اتفاق می افتد.

گرجی پور با اشاره به سیستم بیمه سلامت گفت: دولت نمی تواند در درازمدت همه افراد را به طور رایگان بیمه کند زیرا تجربه نشان داده است که منابع عمومی هرساله متناسب با افزایش هزینه ها و دستمزد رشد نمی کند  بنابراین دولت در درازمدت به مخاطره خواهد افتاد و مصداق این قضیه کسر بودجه بیمه سلامت است که در سال جاری اعلام شد.

وی افزود: براساس گزارشات آماری، کل جمعیت خانوار هدف لایه مساعدت در نظام چند لایه تامین اجتماعی ۵ میلیون خانوار یا به عبارتی ۱۳ میلیون نفر است و بیمه رایگان این افراد اقدام معقولانه تری است تا اینکه ۲۰ الی ۳۰ میلیون نفر به طور رایگان توسط بیمه سلامت بیمه شوند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.