نرم افزارحسابداری صدگان

با مجلس بر سر حذف ایستگاه‌های مختلف اخذ مالیات بر ارزش افزوده نقطه اشتراک داریم

0 710

حسابداراپ

 با مجلس بر سر حذف ایستگاه‌های مختلف اخذ مالیات بر ارزش افزوده نقطه اشتراک داریم که در نهایت این مالیات در حلقه نهایی یعنی مصرف‌کننده پرداخت شود.


علی فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس، خاطر نشان کرد: مالیات بر ارزش افزوده، قانون آزمایشی ۵ ساله بود و با توجه به اینکه عمر قانون برنامه پنجم توسعه به پایان رسیده است، باید به عنوان لایحه دائمی در مجلس به تصویب برسد.

پندار سیستم

وی افزود: بحث مالیات بر ارزش افزوده هم در دولت به صورت لایحه مطرح است و هم مجلس به صورت طرح آن را بررسی می‌کند که در لایحه دولت علاوه بر مالیات بر ارزش افزوده بحث صندوق‌های فروش نیز مطرح است.

به گفته رئیس اتاق اصناف ایران، آنچه که بین مجلس و اصناف به عنوان نقطه اشتراک مطرح است، اینکه مالیات بر ارزش افزوده تنها در یک ایستگاه اخذ شود و نه چند ایستگاه و در نهایت حلقه پایانی باید مصرف کننده باشد که مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کند.

وی در پاسخ به اینکه طی چند ساله گذشته مالیات بر ارزش افزوده سالانه افزایش داشته و فکر می‌کنید، در قانون دائمی به چه شیوه‌ای دیده خواهد شد، گفت: بحث افزایش سالانه مالیات بر ارزش افزوده مطرح نیست، اما از آنجایی که تصویب این قانون به عمر مجلس هشتم نمی‌رسد، فکر می‌کنم، برای سال آینده نیز همان ۹ درصد در نظر گرفته خواهد شد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.