نرم افزارحسابداری صدگان

افزایش بی رویه حقوق در دوسال آخر خدمت ممنوع

0 3,230

حسابداراپ

بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی چنانچه حقوق و دستمزد ۲ سال آخر خود را بی‌رویه افزایش دهند، بر اساس قانون مبنای محاسبه از میانگین ۲ سال آخر به ۵ سال تغییر می‌کند.


 

به گزارش خبرگزاری فارس، ناهید حیدری مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ که در نشستی با حضور کارشناسان واحد مستمری‌بگیران اظهار داشت: بیمه‌شدگان تامین اجتماعی ۲ سال آخر خدمت خود را بی‌رویه افزایش ندهند.

وی با اشاره به ماده ۳۱ قانون پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران گفت: بر اساس قانون در صورتی که نرخ خدمت آنها بیش از نرخ رشد طبیعی حقوق و دستمزد باشد یا با سال‌های قبل سازگار نباشد، مبنای محاسبه حقوق و دستمزد میانگین ۵ سال آخر خواهد بود.

پندار سیستم

حیدری ارتقای شغلی بیمه‌شدگان را منوط به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل دانست و افزود: چنانچه بیمه‌شده ارتقای شغلی داشته باشد و بر اساس طرح طبقه‌بندی مشاغل احکام صادر شده باشد، مبنای محاسبه همان ۲ سال آخر خواهد بود.

وی تأکید کرد: برقراری مستمری بیمه‌شدگان غیرمشمول قانون کار بر اساس مقررات استخدامی محل کار بیمه‌شده می‌باشد.

حیدری در خصوص بیمه‌شدگانی که نیازی به کنترل افزایش غیرمتعارف ۲ سال آخر ندارد، گفت: ۴ گروه از بیمه‌پردازان شامل این قانون نمی‌شود، گروه اول بیمه‌شدگانی هستند که در ۵ سال آخر پرداخت حق بیمه دارای دستمزد مقطوع بوده‌اند، گروه دوم شامل بیمه‌پردازانی می‌شوند که پرداخت حداقلی ثابت یا حداکثری در طول این ۵ سال داشته‌اند، گروه سوم بیمه‌پردازان صاحبان حرف و مشاغل آزاد هستند و گروه چهارم بیمه‌شدگان بیمه اختیاری می‌باشند.

وی تأکید کرد: محاسبه مستمری بیمه‌شدگان غیرمشمول قانون کار بر اساس مقررات استخدامی محل کار بیمه‌شده محاسبه می‌گردد.

مدیر کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ در خصوص نحوه رسیدگی به اعتراض بیمه‌شدگان گفت: پس از درخواست بازنشستگی و بررسی سوابق پرداخت‌ها به بیمه‌شده اطلاع داده می‌شود که میزان حقوق مستمری آنها با توجه به سوابق و دستمزدهای ارسالی اعلام می‌گردد و چنانچه بیمه‌شده نسبت به آن معترض باشد با تنظیم درخواست و ارسال مدارک به شعبه مربوطه مورد اعتراض از طریق کمیته‌های تخصصی بررسی و به شکایت آنها رسیدگی می‌شود.

 


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.