نرم افزارحسابداری صدگان

اعلام تراز تجاری ایران و اروپا در پساتحریم

0 611

حسابداراپ

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ۸ ماه نخست سال جاری میلادی با رشد ۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به حدود ۵ میلیارد یورو رسید.


به گزارش تسنیم ، پایگاه خبری کمیسیون اروپا (یورواستات) کل مبادلات تجاری ایران و ۲۸ عضو اتحادیه اروپا را در ۸ ماه نخست سال جاری میلادی ۴.۹۸۳ میلیارد یورو اعلام کرد.

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ۸ ماه نخست امسال با رشد ۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه شده است. ارزش تجارت دو طرف در ۸ ماه نخست سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۴.۶۴ میلیارد یورو اعلام شده بود.

پندار سیستم

رشد ۷ درصدی مبادلات ایران و اروپا در ۸ ماه نخست سال جاری میلادی در حالی است که در ۱۲ ماهه سال ۲۰۱۴ نیز مبادلات دو طرف ۲۰ درصد رشد را تجربه کرد بود. مبادلات ایران و کشورهای اروپایی در سال ۲۰۱۳ با افت ۴۷درصدی مواجه شده بود.

بر اساس این گزارش رشد واردات اتحادیه اروپا از ایران در ۸ ماه نخست سال جاری میلادی بیش از ۳ برابر رشد صادرات به ایران در این مدت بوده است.

اتحادیه اروپا در ماه‌های ژانویه تا اوت امسال ۸۱۳ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۸ درصدی داشته است. واردات اتحادیه اروپا از ایران در ماه‌های ژانویه تا اوت ۲۰۱۴ بالغ بر ۶۹۰ میلیون یورو اعلام شده بود.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ۸ ماه نخست امسال نیز رشد ۵ درصدی داشته و به ۴.۱۷ میلیارد یورو رسیده است. کشورهای اروپایی در مدت مشابه سال قبل ۳.۹۵ میلیارد یورو کالا به ایران صادر کرده بودند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.