نرم افزارحسابداری صدگان

پیشنهاد آخوندی برای تعیین تکلیف دارایی‌های سمی

0 751

حسابداراپ

وزیر راه و شهرسازی تشکیل یک شورای مستقل زیر نظر معاون اول رییس جمهور برای تعیین تکلیف دارایی‌های سمی و برگرداندن پول از دست کسانی که ثروت ملت ایران را تصاحب کرده‌اند را پیشنهاد کرد.

 

 

عباس آخوندی در پنجمین کنفرانس بین‌المللی صنعت احداث و انرژی اظهار کرد:  در ۱۰ سال گذشته ۱۰۰ میلیارد دلار خصوصی‌سازی صورت گرفته که نحوه اجرای آن نوعی اختلال در نظام بنگاه‌داری ایران است. بنگاه‌های خصوصی ایران بسیار رنجور شدند که برای حضور در یک هم‌آوردی بین‌المللی با کاستی جدی مواجهیم. لذا در چارچوب اقتصاد مقاومتی به این استراتژی نیازمندیم که بنگاه‌های ایرانی را به روش ساختاری تقویت کنیم.

آخوندی درباره‌ی تعیین تکلیف میزان بدهی‌های دولت و نیز تعیین تکلیف دارایی‌های سمی دو پیشنهاد ارائه کرد و گفت: دولت رقمی در حدود ۱۰۰ میلیارد دلار از درآمدهای آتی نفت را در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۵ ساله با نرخ بین‌المللی اقدام به انتشار اوراق اسناد معادل ارزی کند و بدین ترتیب بخشی از درآمد‌های نفتی به پاکسازی اقتصاد ایران اختصاص یابد.

پندار سیستم

وزیر راه و شهرسازی همچنین در مورد تعیین تکلیف دارایی‌های سمی ایران اظهار کرد: ما با انباشت بدهی‌های دولت و بدهی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به بانک‌ها مواجهیم و چاره‌ای نداریم جز این‌که یک تصمیم شجاعانه بگیریم. در این خصوص باید رانت‌هایی که به صورت غیرشفاف که میزان آن ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است بازگردانده شود.

آخوندی ادامه داد: باید یک شورای مستقل زیر نظر معاون اول رییس جمهور تشکیل شود و تکلیف این پول‌ها را مشخص کند و گرنه کسانی که ثروت ملت ایران را تصاحب کرده‌اند نشان داده‌اند اهل برگشت دادن این پول‌ها نیستند و اموال ملت را به یغما می‌برند.

منبع: ایسنا



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.