نرم افزارحسابداری صدگان

عملیات گمرکی آنلاین انجام میشود.

0 742

حسابداراپ

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به الکترونیکی کردن فرآیند کارنه‌تیر، گفت: این موضوع باعث شده است تا عملیات گمرکی حداقل ۱۵ روز کاهش یابد.


به گزارش خبرنگار مهر،  مسعود کرباسیان در مراسم امضای موافقتنامه الکترونیکی کردن کارنه‌تیر با اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: ۷۰ کشور دنیا و به خصوص کشورهای اروپایی و آسیایی تحت فرآیندی حمل و نقل بین‌المللی خود را پیش می‌برند که این فرآیند زیر نظر کمیسیون اقتصادی اروپا بوده و کنوانسیونی است که وسایل حمل و نقل طبق آن می‌توانند به راحتی از گمرکات کشورهای دنیا عبور کنند.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران افزود: وقتی کالا در گمرکات اظهار شده و پلمپ می‌شود، تحت رویه کارنه تیر عبور می‌کند و هر کشوری بخواهد تشریفات گمرکی و بازرسی کالا را انجام دهد، زمانی را باید سپری کند.

وی تصریح کرد: براساس برگه مذکور، در گذشته گمرکات کار عبور و مرور کالاها را انجام می‌دادند اما هم‌اکنون با هماهنگی‌های صورت گرفته با اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، این برگه برای سازمان‌های بین‌المللی ارسال شده و این سازمان‌ها هم ضامن بیمه محموله‌ها می‌شوند که خود این فرآیند تا پیش از این ۱۵ روز به طول می‌انجامید اما هم‌اکنون با امضای این موافقتنامه الکترونیکی شده و به لحظه از گمرکات عبور می‌کند.

پندار سیستم

کرباسیان گفت: ایران و ترکیه به عنوان اولین کشورهایی که فرآیند کارنه‌تیر را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهند، این سند را به امضا رسانده و در آینده با کشورهای دیگر نیز این فرآیند را تعمیم خواهیم داد.

وی ادامه داد: با الکترونیکی شدن این فرآیند، ریسک برای هر فردی که می‌خواهد کالا حمل کند، کاهش می‌یابد، ضمن اینکه شرکت‌های حمل و نقل با سرعت بیشتری به پول حمل کالا دست پیدا می‌کنند، این در حالی است که اعتبار ایران به لحاظ الکترونیکی کردن این فرآیند در سطح گمرکات دنیا افزایش یافته و در شرایط رقابتی قرار می‌گیریم.

همچنین محسن جلال‌پور رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در این مراسم گفت: قانون امور گمرکی یکی از جامع‌ترین قوانین دنیا است و اقداماتی نیز از سوی گمرک در جهت تسهیل تجارت صورت گرفته که مکمل این قانون شده‌اند، ضمن اینکه طرح جامع الکترونیکی کردن گمرک در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در دوران پساتحریم و شرایط خاص اقتصاد ایران، شرایط کشور می‌طلبید که به جهت حمل کالا، کار جدی برای تسهیل امور حمل و نقل و گمرکی صورت گیرد و این بخش از اقتصاد کشور نیز به سمت رقابتی‌تر شدن پیش رود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.