نرم افزارحسابداری صدگان

طراحی مدل جدید طبقه‌بندی مشاغل

0 1,230

حسابداراپ

وزیر کار با اعلام طراحی مدل جدیدی از طبقه بندی مشاغل، گفت: توسعه اشتغال و جلوگیری از ریزش شغل را دو سیاست همزمان دولت است.


علی ربیعی، توسعه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی را از برنامه های راهبردی وزارت کار برشمرد و گفت: در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید ۳۲۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی تشکیل شده که نشان دهنده رشد ۳۲ درصدی آنها بوده است.

وزیر کار، اجرای طرح مسکن اجتماعی را از دیگر برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کارگران، بازنشستگان و خانواده های دارای معلول عنوان کرد و با اشاره به اینکه تدوین این طرح به اتمام رسیده و سازمان تامین اجتماعی و وزارت راه و شهرسازی در این زمینه همکاری می کنند، افزود: در تلاش هستیم سازوکاری طراحی کنم که یارانه سود تسهیلات به متقاضیان این طرح اعطا شود.

وی، اهتمام به مسائل کارگری و کارفرمایی را از اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و با اشاره به اینکه ما بر توسعه تشکل‌ها تاکید داریم، افزود: در این چارچوب نهادهای مدنی عرصه روابط کار باید همکاری بیشتری با وزارتخانه داشته باشند.

ربیعی، طراحی مدل جدیدی از طرح طبقه بندی مشاغل را از برنامه های پیش رو عنوان کرد و با تاکید بر اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توسعه بنگاه های خُرد و متوسط بهبود اشتغال را مدنظر قرار داده است، خاطر شان کرد: طرح‌هایی مبتنی بر این موضوع تدوین و در استان‌ها در حال اجرا است.

وی، توسعه اشتغال و جلوگیری از ریزش شغل را دو سیاست همزمان دولت عنوان کرد و گفت: با تمهیدات انجام شده از ریزش مشاغل زیادی جلوگیری شده است. توسعه اشتغال و بهبود شرایط بازار کار، قدرت چانه زنی نیروی کار را افزایش می دهد و ما با توجه به بروز پدیده رشد بدون اشتغال تلاش می کنیم مشاغل پایدار در حوزه بنگاه های کوچک و بخش خدماتی را افزایش دهیم تا در این رهگذر اجرای سیاست‌های رفاهی ملموس تر شود.

پندار سیستم

وزیر کار، ایجاد آرامش در تامین اجتماعی را از مهمترین اولویت وزارت تعاون، کار و رفاه عنوان کرد و گفت: برای اولین بار موضوع بروز مشکل در اداره صندوق های بازنشستگی در آینده ای نه چندان دور را مطرح کردم و با پیگیری های انجام شده حل مشکل صندوق های بازنشستگی در اولویت برنامه ششم قرار دارد.

ربیعی، اقدامات صورت گرفته در تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید را چشمگیر توصیف کرد و با تاکید بر اینکه سطح خدمات این سازمان با حضور مدیران متخصص و آگاه ارتقا یافته است و بیمه ها هر روز کارآمدتر می شوند، افزود: تامین اجتماعی یک وظیفه اخلاقی و انسانی است و من در مدت تصدی این مسئولیت تلاش کرده ام که این سازمان از مسائل حاشیه ای به دور باشد و تمام توان خود را برای ارائه خدمات به جامعه کار و تولید صرف کند.

وی، تدوین و اجرای سیاست‌های رفاهی منسجم را از دیگر ویژگی های دولت تدبیر و امید برشمرد و با اشاره به تحولات صورت گرفته در حوزه‌هایی نظیر بهزیستی، این اقدامات را بسیار ارزشمند دانست و یادآور شد: تا پایان سال ۹۵ تمام خانواده های دارای معلول صاحب مسکن می شوند.

منبع:مهر


لینک مرتبط:

نمونه قرارداد کار منطبق با طرح طبقه بندی مشاغل



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.