نرم افزارحسابداری صدگان

اظهارنامه از راه دور

0 710

حسابداراپ

معاون فنی و امور گمرکی سازمان گمرک ایران گفت: برای رفع مشکلات و سرعت بخشی به فعالیت های گمرکی سامانه جامع امور گمرکی تعریف شده و اکنون ۹۵ درصد گمرک های کشور طرح اظهارنامه از راه دور را اجرا می کنند.


پندار سیستم

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی ودارایی(شادا)، به نقل از ایرنا، فرود عسگری در آیین معارفه مدیرکل گمرک استان یزد افزود: گمرک سازمانی بسیار پیچیده است که با ۴۸ قانون مختلف در تجارت خارجی و ۳۰سازمان به صورت مستقیم درگیر است.
وی با اشاره به عضویت و ارتباط این مجموعه با ۱۵کنوانسیون بین المللی افزود: در حوزه واردات هم ۲۴نوع عوارض از واردات و ۶۳نوع معافیت داریم ؛ معافیت هایی که در هیچ جای دنیا تا این حد وجود ندارد.
معاون امور گمرکی گمرک ایران اضافه کرد: این مشکلات و درگیری ها از یک سو و توقع بخش خصوصی در سرعت بخشی به کارها نیازمند مجموعه سرمایه نیروی انسانی کاردان و یک سامانه جامع نرم افزاری بود از این رو سامانه جامع امور گمرکی طراحی شد.
عسگری ادامه داد: این سامانه در حال حاضر در حال پیگیری است به گونه ای که کل تجارت خارجی کشور در این سامانه و با مدیریت گمرک ثبت می شود.
وی اظهارنامه از راه دور را یکی از نرم افزارهای این سامانه معرفی کرد و افزود: این سامانه در ۹۵درصد از گمرک های کشور در حال انجام است و در مجموع سامانه جامع امور گمرکی به یک طرح مهم در کشور تبدیل شده و در استان یزد نیز به خوبی در حال کار است.
معاون گمرک کشور همچنین با اشاره به حضور پنج ساله خود به عنوان مدیرکل گمرک استان یزد گفت: گمرک این استان با وجود نیروهای پاک و صدیق و فعالیت های چشمگیر چند سال اخیر به عنوان برند در کشور شناخته می شود.
استاندار یزد هم در این آیین گفت: گمرک مرکزی در ارتباط با پیشگیری از قاچاق و مشورت در حوزه تعرفه ها فعالیت های خوبی دارد و اگر بر ورود کالاهای کم ارزش نظارت نکند نه تنها تولیدکنندگان بلکه بازار کشور نیز آسیب می بیند.
سیدمحمد میرمحمدی افزود: از این رو مدیریت قوی با همکارانی شایسته و پابه کار می طلبد که خوشبختانه گمرک استان یزد در این دو بخش قوی است و اگر چنین نبود فساد رخنه می کرد.
استاندار یزد با اشاره به توانایی و تجربه های مدیر جدید گمرک استان گفت: امیدوارم این جابجایی ها یک قدم در مسیر پیشرفت کشور و استان باشد و با تعامل و همکاری و همدلی این موفقیت ها هر روز بیشتر شود.
در این آیین از خدمات هشت ساله سید اصغر چاووشی زاده قدردانی و حسن یاسری به عنوان مدیرکل جدید گمرک استان یزد معرفی شد.
گمرک استان یزد ۱۱۸ قلم کالا به ۵۳ کشور مختلف جهان صادر کرده و در میان ۱۲۴گمرک کشور جایگاه نهم کشور را دارد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.