نرم افزارحسابداری صدگان

ارسال لایحه صندوق مکانیزه فروش به مجلس/ استرداد مالیات ارزش افزوده گرفتار کاغذبازی

0 849

حسابداراپ

مشاور مالیاتی جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار از نهایی شدن لایحه صندوق مکانیزه فروش پیش از جمع‌بندی و ارسال لایحه ارزش افزوده به مجلس خبر داد.


محمدرضا جعفریان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به بررسی لایحه دائمی شدن قانون مالیات ارزش افزوده در دولت اظهار داشت: نمایندگان مجلس نیز به موازات این لایحه، طرحی برای مالیات ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی تهیه کرده و در دست بررسی دارند.

مشاور مالیاتی جامعه انجمنهای اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه اگر لایحه دائمی شدن ارزش افزوده به مجلس برود قطعاً بر طرح نمایندگان اولویت خواهد داشت، تصریح کرد‌:‌ به نظر می‌رسد، دولت لایحه صندوق مکانیزه فروش را زودتر از لایحه دائمی شدن قانون مالیات ارزش افزوده به مجلس ارائه کند.

پندار سیستم

وی تأکید کرد: در حال حاضر بررسی لایحه صندوق مکانیزه فروش در دولت روزهای پایانی خود را به سر می‌برد و قرار است به زودی به مجلس ارائه و پس از آن لایحه ارزش افزوده جمع‌بندی و به مجلس ارسال شود.

جعفریان در مورد چگونگی استرداد مالیات ارزش افزوده صادرکنندگان گفت: طبق قانون سازمان امور مالیاتی ۴۵ روز برای استرداد مالیات صادرات فرصت دارد، اما اکنون این زمان بیش از ۳ تا ۴ ماه طول می‌کشد.

مشاور مالیاتی جامعه اسلامی اصناف علت این موضوع را افزایش بروکراسی اداری دانست و یادآور شد: کاغذبازی زیادی برای استرداد مالیات گذاشته شده که فرآیند رسیدگی را به تأخیر می‌اندازد و ممیزان نیز فرصت کافی برای رسیدگی ندارند.

وی ادامه داد: متأسفانه حمایت از صادرات گرفتار فرآیند اداری است و نباید زمان زیادی برای استرداد مالیات کالاهای صادراتی وجود داشته باشد.



 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.