نرم افزارحسابداری صدگان

پيش بيني درآمد هر سهم مادر شرکتهای سیمانی

0 841

حسابداراپ

مطابق استانداردهاي حسابداري تنها پس از برگزاري مجامع عمومي عادي سالانه و تصويب سود نقدي شرکتهاي سرمايه پذير و احراز حق دريافت سود ، درآمد حاصل از سرمايه گذاريها در صورت سود و زيان شرکت اصلي لحاظ مي شود . 


به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی توقف نماد معاملاتي سيمان فارس و خوزستان در ۱۶ شهریور به دلیل بررسي بيشتر اطلاعات، این شرکت بزرگ سیمانی که در ۶ ماه اخیر با کاهش ۱۶ درصدی قیمت هر سهم مواجه شده، گزارش عملکرد سه ماهه منتهی به ۳۱ مرداد را ارایه کرد.

براساس این گزارش، “سفارس” ۴۵۰ میلیارد تومانی که سود هر سهم سال مالی ۳۱ اردیبهشت ۹۵ را ۲۸۱ ریال پیش بینی کرده در سه ماه منتهی به مرداد یک ریال زیان شناسایی کرده است.

پندار سیستم

در این رابطه سازمان بورس در مورد تحقق زیان یک ریالی اعلام کرده که بايد توجه داشت که پيش بيني درآمد هر سهم شرکت اصلي براي سال مالي منتهي به ۳۱ اردیبهشت ۹۵ مبلغ ۲۸۱ ريال است که ۹۸ درصداز آن مربوط به درآمد حاصل از سرمايه گذاري در شرکتهاي سرمايه پذيري است  که سال مالي آنها منتهي به شهریور و اسفند ۹۴ و همچنين ساير شرکتهاي سرمايه پذيري است که سال مالي آنها اسفند ۹۳ (سيمان صوفيان و بورس کالا) ولي مجمع ساليانه خود را پس از ۳۱ اردیبهشت (پايان سال مالي اين شرکت) برگزار کرده اند.

مطابق استانداردهاي حسابداري تنها پس از برگزاري مجامع عمومي عادي سالانه و تصويب سود نقدي شرکتهاي سرمايه پذير و احراز حق دريافت سود ، درآمد حاصل از سرمايه گذاريها در صورت سود و زيان شرکت اصلي لحاظ مي شود . بنابراين عدم شناسايي درآمد حاصل از سرمايه گذاري در۱۵ شرکت فرعي و وابسته در دوره مالي مياني سه ماهه طبيعي بوده ، بديهي است  تحقق نهايي درآمد حاصل از سرمايه گذاري در شرکتهاي فرعي و وابسته و ساير شرکتهاي سرمايه پذير در گزارش عملکرد ۱۲ ماهه شرکت اصلي (بر اساس تصميمات مجامع عمومي صاحبان سهام آنها ) منعکس خواهد شد .

همچنین در صورت شناسايي سهم سود حاصل از سرمايه گذاري ها بر اساس عملکرد ميان دوره اي سه ماهه منتهي به ۳۱ خرداد ۹۴ شرکت هاي فرعي و وابسته  و تعديل حسابهاي ميان دوره اي سه ماهه شرکت اصلي از اين بابت ، سود حاصل از سرمايه گذاري ها و طلب از شرکتهاي گروه هر يک به بیش از ۳۲.۶ میلیارد تومان افزايش خواهند يافت و درآمد هر سهم شرکت اصلي در ميان دوره اي سه ماهه منتهي به مرداد سال جاری از یک ريال به ۷۲ ريال با پوشش ۲۶ درصد از سود پيش بيني شده سال مالي جاري افزايش خواهد يافت .



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.