نرم افزارحسابداری صدگان

پرکارترین مردم جهان کدام‌اند؟

3 538

حسابداراپ

موسسه مالی UBS، مردم هنگ‌کنگ را با سالانه ۲۶۰۶ ساعت کار، به‌عنوان کوشاترین و کاری‌ترین مردم جهان معرفی کرد.


به‌گزارش اقتصادنیوز، موسسه مالی UBS با انتشار گزارشی اعلام کرد: عنوان پرکارترین مردمان جهان را با هفته‌ای بیش از ۵۰ ساعت کار و سالانه تنها ۱۷ روز تعطیل رسمی باید به هنگ‌کنگی‌ها داد. این گزارش با بررسی الگوی کاری در ۷۱ شهر جهان تهیه شده است.

به‌گزارش بخش مالی سی‌ان‌ان، در مقایسه با هنگ‌کنگی‌ها، شهروندان پاریس با سالانه تنها ۱۶۰۴ ساعت کار معادل هفته‌ای ۳۵ ساعت، حدود ۱۰۰۰ ساعت نسبت به هنگ‌کنگی‌ها کمتر کار می‌کنند و جزو تن‌آساترین مردم جهان شناخته می‌شوند.

بنابر این گزارش، شهر بمبئی هند، از حیث میزان ساعات و فعالیت کاری در رتبه دوم قرار می‌گیرد. در این شهر که در بین پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است، میانگین ساعات کاری در سال ۲۲۷۷ ساعت است.

بنابر اعلام سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه (OECD)، مکزیکوسیتی نیز جزو شهرهایی محسوب می‌شود که بیشترین ساعات کاری را در اختیار دارد. بنابراین تعجبی ندارد که بشنویم مردم این شهر در سال به‌طور میانگین حدود ۲۲۶۱ ساعت کار می‌کنند. بدین ترتیب این شهر در رتبه سوم پرکارترین مردم جهان قرار می‌گیرد. این رقم حتی از پرکارترین شهروندان آمریکایی یعنی ساکنان شیکاگو که سالانه ۲۰۳۰ ساعت کار می‌کنند هم بالاتر است.

پندار سیستم

ساکنان شهر دهلی‌نو، دیگر شهر هندی با ۲۲۱۴ ساعت کاردر سال، در رتبه چهارم پرکارترین‌های جهان قراردارند.

شهروندان بانکوک سالانه به‌طور میانگین ۲۱۹۱ ساعت کار می‌کنند درحالی‌که تنها ۹ روز مرخصی با حقوق دارند. کارگران این شهر که تنها ۱۶ تعطیل رسمی دارند، پنجمین مردم پرتلاش جهان هستند.

گرچه امیرنشین دوبی به داشتن آسمانخراش‌های سربه‌فلک کشیده مشهور است، اما شاید بسیاری از مردمی که از بیرون به زرق و برق‌های این شهر نگاه می‌کنند ندانند که در پشت این زیبایی‌های ظاهری چه کارگران زحمت‌کشی با چه شرایط کاری دشواری فعالیت می‌کنند. بنابر اعلام UBS، کارگران شاغل در دوبی، سالانه ۲۱۸۶ ساعت کار می‌کنند که از این حیث در رتبه ششم پرکارترین مردم جهان قرار می‌گیرند. آنها روی‌هم رفته تنها ۳۰ روز مرخصی با حقوق و تعطیل رسمی دارند.

کارگران نایروبی، پایتخت کنیا نیز با میانگین سالانه ۲۱۸۴ ساعت کار و تنها ۲۲ روز مرخصی بدون حقوق، هفتمین مردم پرکار جهان هستند. پس از آنها، ساکنان تایپه در تایوان با سالی ۲۱۴۱ ساعت کار، و ساکنان جاکارتا، پایتخت اندونزی با میانگین ۲۱۰۲ ساعت کار در سال، در رتبه‌های هشتم و نهم پرتلاش‌ترین‌های جهان قرار دارند. مردم جاکارتا همچنین با ۱۲ روز، یکی از کمترین مرخصی‌های باحقوق جهان را دراختیار دارند.

در این رده‌بندی، کارگران بوگوتا، پایتخت کلمبیا، با سالانه ۲۰۹۶ ساعت کار، در بین کوشاترین مردم جهان، در رتبه دهم قرار دارند.



محل تبلیغ شما

3 نظرات
  1. - می گوید

    سلام
    پاراگراف چهارم سطر دوم کلمه ” اختیار ” اشتباهاً ” اخیتار” نگارش شده است

  2. مدیر سایت می گوید

    باسلام تشکر
    ویرایش شد.

  3. سلام می گوید

    سلام ، کاش رتبه ایران نیز ذکر میگردید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.