- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

نتایج اولیه گزارش مالی حسابرسان شورای شهر تهران

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران گفت: تمامی شرکت‌های وابسته به شهرداری که تاکنون گزارش حسابرسی‌شان بررسی شده است، نتایج قابل قبولی نگرفته اند.


به گزارش مهر، حسابرسی شورای شهر تهران از حساب های مالی شهرداری و شرکت های وابسته نشان می دهد تنها دو شرکت وضعیت مالی مطلوبی دارند و سایر شرکت ها نتیجه حسابرسی شان «مردود، غیرقابل اظهار نظر و مشروط» شده است.

ابوالفضل قناعتی با بیان این که در حال حاضر شورا در حال بررسی گزارش حسابرسی شرکت های وابسته به شهرداری است و نتایج حسابرسی نشان می دهد این شرکت ها وضعیت مطلوبی ندارند گفت: تاکنون گزارش شرکت ساماندهی مشاغل، توسعه فضاهای فرهنگی و شرکت سرمایه گذاری مورد بررسی قرار گرفته است.

او ادامه داد: نکته قابل توجه آنکه از میان گزارش های حسابرس ۴ شرکت مردود،۶ شرکت عدم اظهار نظر و ۸ شرکت مشروط شده است.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: این نتایج نشان می دهد شرکت های وابسته به شهرداری انحراف شدیدی از ضوابط و قوانین داشته اند و این موضوع جای تامل و پیگیری دارد.

قناعتی با بیان این که اعضای شورای شهر نسبت به گزارش های حسابرسی حساس هستند گفت: برخی ازمدیران این شرکت ها هنوز در سمت های خود مشغول فعالیت هستند یا برخی از آنها به بخش های دیگر شهرداری منتقل شده اند که باید مشخص شود این مدیران هنوز دارای مسئولیت هستند و اعضای شورا در این خصوص کوتاه نخواهند آمد و در صورتی که پاسخ های مناسبی دریافت نکنند از مراجع قانونی این موضوع را پیگری می کنند.

این در حالی است که شهردار تهران در در توضیح گزارش «عدم اظهار نظر» درباره نتیجه گزارش حسابرسی شهرداری گفت: عدم اظهار نظر در صورتحساب مالی، صرفا اختلاف نظر بین دو حسابرس است. شورای شهر عدم اظهارنظر نزده و موضوع چیز دیگری است.

وی توضیح داد: طبق قانون یک حسابرسی توسط سازمان حسابرسی و یک حسابرسی دیگر توسط شورای اسلامی شهر تهران انجام می شود. اختلاف نظر بین این دو حسابرس است و آنها قطعا بررسی های کاملتری را انجام خواهند داد.

قالیباف گفت: اگر در حوزه حسابرسی اختلاف نظر باشد به معنای اختلاف در صورتحساب مالی نیست بلکه اختلاف در ضوابط و مقررات، نامه ها و زمانها است نه عدم شفافیت مالی.

وی تاکید کرد: اگر شما از اعضای شورای شهر تهران بپرسید قطعا به شما خواهند گفت وضعیت شفافیت مالی امروز شهرداری تهران بی سابقه است.