نرم افزارحسابداری صدگان

مخالفت کارگران با افزایش ۱۱ درصدی دستمزد ۹۵

0 617

حسابداراپ

دبیرکل شورای عالی کار کشور گفت: برای تعیین میزان افزایش حقوق کارگران باید به غیر از میزان تورم، سبد هزینه خانوار و فاصله‌ای که حقوق و دستمزد کنونی با میزان مورد نیاز آن دارند، در نظر گرفته شود.


رحمت‌الله پورموسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، اظهار داشت: در طول چند سال گذشته افزایش حقوق کارگران که تنها بر مبنای تورم صورت گرفته مشکلات زیادی را در زندگی قشر کارگر ایجاد کرده و باید برای آن اقداماتی را به انجام رساند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه شورای سه جانبه دستمزد در مشهد، تصریح کرد: این جلسه در واقع بیان مقدماتی بوده که دو طرف از یکدیگر انتظار دارند و  هنوز راه درازی برای رسیدن به نتیجه قطعی باید طی شود.

دبیرکل شورای عالی کار کشور با تأکید بر اینکه برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران باید به قانون توجه شود، بیان کرد: سالیان سال است که تبصره ۲ قانون ۴۱‌قانون کار در نظر گرفته نشده و برای همین هم فاصله زیادی در دستمزد کارگران و هزینه واقعی خانوار به وجود آمده است.

پورموسی با اشاره به تورم ۱۱ درصدی سال جاری، خاطرنشان کرد: افزایش ۱۱‌درصدی حقوق و مزایا بر طبق روال قبلی در واقع هیچ تأثیر محسوسی بر زندگی کارگران ندارد و باید برای آن چاره دیگری اندیشیده شود.

دبیرکل شورای عالی کار کشور تصریح کرد: هنوز برای اینکه بتوان از نحوه ادامه مذاکرات صحبت کرد بسیار زود است اما نمایندگان تشکل‌های کارگری تمام تلاش خود را برای  گرفتن حقوق آنها انجام می‌دهند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.