نرم افزارحسابداری صدگان

قبل از استعفا کردن این سوالات را از خود بپرسید

0 598

حسابداراپ

آیا تابه‌حال از خود پرسیده‌اید که چه زمانی برای تغییر شغل مناسب است؟ این یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ذهنی افرادی است که قصد ایجاد تغییر در شغل خود را دارند.

اغلب اوقات، تمایل به برداشتن یک گام جدی در زندگی حرفه‌ای، می‌تواند به یک سوالات بسیاری را در ذهن شما ایجاد کند که این سوالات به شک‌ها و تردیدهای شما دامن می‌زند. در این مواقع از خود می‌پرسید: آیا در مسیر صحیحی برای دست‌یابی به اهداف شخصی و حرفه‌ای خود قرار دارم؟ در طول مسیر شغلی خود، قطعا زمان‌ها و عواملی پیش آمده که ما را وادار به تغییر شغل کرده‌اند. گرچه، عواملی که منجر به تغییر شغل می‌شوند، ممکن است در افراد مختلف با هم بسیار متفاوت باشد اما فارغ از شخصی بودن این عوامل، می‌توان آنها را در موارد ذیل خلاصه کرد:

آیا شما همچنان درحال آموختن وظایف شغلی خود هستید؟

آیا همچنان در مسیر دستیابی به سطحی از موفقیت‌های شخصی در شغل کنونی هستید؟

برداشتن گام بعدی، چه تاثیری می‌تواند بر زندگی شخصی شما بگذارد؟

به‌گزارش مجله فورچون، اگر کنجکاوی فکری شما همچنان برآورده نشده، نخستین قدم این است که بفهمید چرا تاکنون نتوانسته‌اید به این کنجکاوی پاسخ دهید. وقتی درک بهتری درباره پیدا کنید که این مساله از انگیزه شما ناشی می‌شود از از شرایط موجود، آن‌وقت بهتر می‌توانید گام بعدی را بردارید.

اگر از شغلی که در شرکت خود دارید راضی هستید اما به‌دنبال تجربه یک چالش جدید هستید، بیکار ننشینید و از مدیرتان بخواهید که این فضا را در اختیارتان بگذارد. اما اگر با خواسته شما مخالفت شد، زمان آن رسیده که رویای خود را در جای دیگری جستجو کنید.

در مرحله بعد، محل کارتان را ارزیابی کنید و ببینید که آیا تحرک شغلی را در شما برمی‌انگیزد یا خیر؟

پندار سیستم

تحرک شغلی در یک سازمان برای کارکنان آن حیاتی است و باعث می‌شود افراد برای تحقق بخشیدن به توانایی‌های بالقوه خود یاری می‌کند و درنهایت این خودِ سازمان است که از حفظ این کارمندان سود می‌برn.

برخی افراد آنقدر خوش‌شانس هستند در محلی کار کنند که در آنجا با استفاده از ابزارهای عملیاتی توانایی‌های مهارتی افراد ردیابی و مدیریت می‌شود و شناخت و ارتقای مهارت‌ها را برای آنها آسان‌تر می‌کند.

با این‌حال، همیشه اینطور نیست. در ابتدای شروع هر شغل جدیدی، باید دو مساله را درنظر گرفت.

نخست فهرستی تهیه کنید که در آن موقعیت خود را در یک، پنج، ۱۰ و ۲۰ سال آینده مشخص کرده باشید و دوم فهرستی تهیه کنید که مشخص شده در این موقعیت شغلی دقیقا به دنبال چه چیزی هستید. این دقیقا اهداف بلندمدت شما را نشان می‌دهد.

اهداف شخصی معمولا می‌توانند نقش مهمی در تصمیمات شما، بخصوص هنگامی که صحبت از تغییر حرفه و شغل می‌شود، ایفا کنند. برای برخی، این تغییر می‌تواند جغرافیایی باشد.

گرچه دورکاری امروز در بسیاری از نهادها فراگیر شده است. همچنین، برای برخی دیگر، تغییر شغل می‌تواند ناشی از یک اتفاق شخصی نظیر ازدواج یا مراقبت از والدین پیر و بیمار باشد اما در برخی موارد می‌تواند یک فرصت برای تجربه کردن شغلی بهتر است. به‌هرحال، دلیل شما برای تغییر شغل، هرچه که باشد، اهداف شخصی نقش مهمی در این تغییر ایفا می‌کند.

منبع: اقتصاد نیوز



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.