نرم افزارحسابداری صدگان

در اقتصاد نمی توان جزیره ای عمل کرد

0 486

حسابداراپ

 

مستخدمین حسینی گفت:بعید است با برنامه های انقباضی که دولت در شش ماهه دوم سال در پیش گرفته بتوان از رکود خارج شد مگر اینکه اصلاحات در سیاست های پولی سرعت بگیرد.


حیدر مستخدمین حسینی کارشناس مسایل بانکی در گفتگو با خبرآنلاین با بیان اینکه سیاست های پولی انقباضی باعث تشدید رکود شده است،اظهارداشت: روند حال حاضر اقتصاد تداوم سیاست های شش ماهه اول است و در نتیجه انتظار ادامه رکود در شش ماهه دوم سال نیز وجود دارد.

وی افزود:مگر آنکه برنامه عملیاتی ابلاغ شود که حامل اصلاح سیاست های اقتصادی باشد تا مسیر خروج از رکود هموار شود.

پندار سیستم

این کارشناس اقتصادی معتقد است دولت باید هر ساله سیاست های پولی را به صورت شفاف و روشن اعلام کند تا فعالان اقتصادی برمبنای آن برنامه ریزی کنند ؛اینکه نرخ سود بانکی تعیین شود کافی نیست. بلکه در سایر حوزه ها مثل بودجه،بازار سرمایه،مالیات و سایر بخش ها باید سیاست ها روشن و شفاف باشد.

او اضافه کرد:نمی توان در اقتصاد جزیره ای عمل کرد و سایر حوزه ها را بلاتکلیف گذاشت.

مستخدمین حسینی با بیان اینکه بانک مرکزی وعده داده بود که هر سه ماه یکبار در سیاست های پولی اصلاحات تازه ای اعمال کند،گفت: این درحالی است که به این وعده عمل نشده است؛مسئولان اقتصادی وقتی می خواهند قولی به مردم بدهند بهتر است دقت کنند که آن وعده عملی شود،چون این وعده ها در ذهن مردم می ماند و موجب شفافیت عملکرد دولت می شود.

وی تصریح کرد:این وعده ها در سایر بخش های اقتصاد هم عملی نشده است،مثلا در بازار سرمایه وعده شش ماهه دوم سال را داده اند اگر در شش ماهه دوم بلاتکلیفی همچنان در بازار سرمایه باشد، رکود تداوم می یابد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.