- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

حق بیمه کارگران ساختمانی پردرآمد حذف نمی شود.

مدیرکل نامنویسی و حسابهای انفرادی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ملاک حذف بیمه کارگران ساختمانی میزان درآمد آنها نیست، گفت: متاسفانه عده ای از افراد برداشت صحیحی از موضوع نکرده و چنین عنوان نموده اند که سازمان تامین اجتماعی قرار است کارگران ساختمانی پردرآمد را حذف کند و این امر خلاف قانون است!

 

سعید حسینی در گفتگو با «تامین۲۴» گفت: طی چند ماه گذشته بسیاری از مسئولین به سازمان تامین اجتماعی گوشزد کردند که عده ای به ناحق از بیمه کارگران ساختمانی استفاده می کنند لذا درصدد برآمدیم تا این افراد را شناسایی  و در صورت احراز  واقعیت، از بیمه کارگران ساختمانی حذف شوند.

حسینی افزود: به همین منظور با توجه به ماده “۱” قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی که شاغل بودن در صنعت ساختمان را شرط اصلی تحت پوشش قرار گرفتن عنوان می نماید در نتیجه افرادی که با سایر بیمه های دیگر همپوشانی داشته حذف می شوند همچنین لیست افراد دارای جواز کسب و شاغل در سایر صنوف مثل وکلا ، مشاورین و پیمانکاران و دارندگان کارت بازرگانی و نیز افرادی که دارای چندین خودرو و ملک گران قیمت و دریافت کنندگان تسهیلات بانکی با مبالغ بالا به شعبات مختلف سازمان برای بررسی ارسال می شود و در صورتیکه اشتغال اصلی آنها کارگر ساختمان نباشد از بیمه کارگران ساختمانی حذف می شوند.مدیرکل نامنویسی و حسابهای انفرادی سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در فرآیند حذف، کاری به درآمد این افراد نداریم بلکه تنها افراد مذکوربررسی می شوند تا مشخص شود که اشتغال اصلی آنها کارگر ساختمانی باشد.

وی با بیان اینکه ملاک حذف بیمه کارگران ساختمانی میزان درآمد نیست، گفت: متاسفانه عده ای از افراد برداشت صحیحی از موضوع نکرده و چنین عنوان نموده اند که سازمان تامین اجتماعی قرار است کارگران ساختمانی پردرآمد را حذف کند و این امر خلاف قانون است !

حسینی گفت:درخواست ما اینست افرادی که در حرفه کارگر ساختمانی فعالیت ندارند و از روی عدم آگاهی و سهواً از این بیمه استفاده می کنند انصراف دهند تا کارگران ساختمانی ذی صلاح و ذیحق بتواند از این بیمه استفاده نمایند زیرا بسیاری از کارگران ساختمانی واقعی پشت نوبت هستند در حالی که عده ای به ناحق از این بیمه استفاده می کنند.

طبق گفته وی؛قانون بیمه کارگران ساختمانی در واقع برای حمایت از قشر زحمت کش کارگر و پوشش بیمه ای آنان ایجاد شده است و سوء استفاده از آن کار درستی نیست.

مدیرکل نامنویسی و حسابهای انفرادی سازمان تامین اجتماعی افزود: براساس آمارهای اعلام شده حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارگر ساختمانی واقعی وجود دارد اما با این حال سازمان فنی حرفه ای از صدورحدود ۲ میلیون کارت مهارت به کارگران ساختمانی خبر می دهد.

حسینی گفت: تا کنون برای یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر کارگر ساختمانی سهمیه اختصاص یافته و احساس می کنیم باید با بررسی های لازم نگذاریم کارگران ساختمانی واقعی بیش از این پشت نوبت باقی بمانند.

وی در پایان از مسولان و متولیان امر درخواست کرد تا در این زمینه همکارهای لازم را بعمل آورند تا در حق کارگران ساختمانی واقعی اجحاف نشود.