- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

حقوق کارکنان دولت بررسی و عادلانه می شود.

 سخنگوی دولت در نشت خبری دیروز خود با اشاره به اینکه پرداخت حقوق کارکنان دولت بررسی و عادلانه می شود درباره بازنشستگان نیز قول داد.


به گزارش خبرآنلاین، تفاوت بین پرداخت حقوق کارکنان بخشهای مختلف بارها در سرویس مشکلات مردم عنوان شده بود. برخی از مخاطبان گلایه می کردند که چرا تفاوت معنی داری بین دریافتی حقوق و دستمزد کارکنان هم ردیف و هم رتبه دارای مشاغل مشابه در دستگاه های مختلف دولتی وجود دارد.

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در نشست اخیر خود درباره این مسئله توضیح داد. او در این باره گفت: کار مهمی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی درباره نظام پرداختهای کارکنان دولت در حال انجام است. این سئوالات مطرح است که آیا توزیع حقوق در بین کارکنان، عادلانه است؟ ما در سازمان مدیریت و برنامه ریزی این مسئلله را در دست مطالعه داریم و به وقت مناسب، در این باره اطلاع رسانی می کنیم. وظیفه ما ایجاد عدالت بین پرداختی های کارکنان دستگاه های مختلف است.

سخنگوی دولت همچنین درباره بهبود وضعیت معیشت و مستمری بازنشستگان نیز اعلام کرد خبرهای خوبی در راه است. او گفت: برای بازنشستگان عزیز امسال یک برنامه ویژه داریم و به وقت خواهیم گفت که سیاستهای ما در این باره چیست.

پیش از این او در پاسخ به سرویس مشکلات مردم درباره ترمیم حقوق بازنشستگان گفته بود در پیش نویس لایحه بودجه سال آینده، متناسب با تورم، نسبت به افزایش مستمری بازنشستگان دولت نیز اقدام خواهد شد.