نرم افزارحسابداری صدگان

حفظ بنگاه های بزرگ برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی

0 781

حسابداراپ

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت نسبت به ضرورت حفظ بنگاه‌های بزرگ در فرآیند الحاق به سازمان جهانی تجارت هشدار داد.


محمدرضا رضوی در مراسم روز ملی صادرات با بیان اینکه دولت برنامه ای برای الحاق به سازمان جهانی تجارت تدارک دیده است، گفت: به نظر می رسد بنگاه‌های اقتصادی باید تحت حفاظت دولت در الحاق به سازمان جهانی تجارت قرار بگیرند، چرا که برای ایجاد آنها هزینه صرف شده است.

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزرت صنت، معدن و تجارت افزود: بنگاه‌های بزرگ اعم از دولتی و شبه دولتی نقش بزرگی در اقتصاد ایران دارند و زمان زیادی برای ایجاد آنها صرف شده است و بر همین اساس باید این بخش از اقتصاد مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: برای پیوستن به سازمان جهانی تجارت بنگاه‌های بزرگی می‌توانند شرایط رقابت پذیری لازم را فراهم کنند، این در شرایطی است که رساندن کشور از درآمدهای متوسط و پائین به درآمدهای بالا، مسیر صعب العبور و مشکلی است.

پندار سیستم

به گفته رضوی، برای رسیدن به مقصد به بهترین شکل، دولت و بخش خصوصی باید اهتمام و همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند.

وی افزود: حضور بنگاه‌های متوسط و بزرگ ارزش افزوده بالایی در تولیدات خود ایجاد می کنند و می توانند مسیر رقابت پذیری در تجارت جهانی را فراهم کنند.

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: اینکه بنگاه‌های بزرگ نتوانستند وظایف خود را در اقتصاد کشور به درستی ایفا کنند، واقعیت شکننده ای است که باید مورد توجه قرار گیرد و ما در حال بررسی دلایل آن هستیم.

رضوی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی برای حضور در تجارت جهانی باید هماهنگ عمل کرده و شرایط را برای حضور و تجارت بنگاه‌های اقتصادی در خارج از مرزها فراهم کند.

منبع: مهر



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.