نرم افزارحسابداری صدگان

توپ مرخصی زایمان در زمین تامین اجتماعی

0 928

حسابداراپ

معاون رئیس جمهور در امور زنان با اشاره به اینکه هنوز تامین اجتماعی برای اجرای مرخصی زایمان استدلال‌های مالی و اعتباری خود را مطرح می‌کند، از وجود ۵ هزار کارتن‌خواب زن در تهران خبر داد.


به گزارش  تسنیم، شهیندخت مولاوردی در حاشیه برگزاری نشست مشترک معاونت امور زنان و خانواده و وزارت بهداشتبا اشاره به راه اندازی کلینیک‌های سلامت که بیشتر مربوط به سلامت جنسی است، اظهار کرد: مسائل جنسی بخش عمده‌ای از علت طلاق‌ها را تشکیل می‌دهد.

وی درباره سایر همکاری‌های معاونت امور زنان و خانواده و وزارت بهداشت اظهار کرد:‌ از سه سال پیش تاکنون توزیع مکمل‌های غذایی و بهداشتی در میان زنان باردار مناطق محروم سراسر کشور آغاز شده است. از سوی دیگر باید توجه داشته باشیم که ۲۰۰ هزار زن در کشور سوء تغذیه دارند.

پندار سیستم

مولاوردی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره آمار اعتیاد زنان اظهار کرد: ۱۰ درصد از معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند و ۱۲ درصد از مبتلایان به ایدز در ایران زن هستند. ۶۲ درصد از معتادان متاهل هستند که آنان می‌توانند بر امنیت و سلامت زنان و کودکان تاثیر بگذارند.

وی درباره اقدامات انجام شده از سوی معاونت زنان در زمینه زنان معتاد گفت: آسیب‌های اجتماعی متولیان خاص خود را دارد. معاونت امور زنان بر اساس جایگاه ستادی خود مسائل و مشکلات زنان را شناسایی و تلاش می‌کند توجه مسئولان ذیربط را به آنها جلب کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان درباره آمار زنان کارتن خواب نیز افزود: در تهران از میان ۱۵ هزار کارتن خواب، ۵ هزار نفر زن هستند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره سرنوشت مرخصی زایمان نیز خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی همچنان استدلال می‌آورد که باید اعتبار این کار محقق شود تا اجرایی شود کما اینکه ما نیز رای حکم دیوان عدالت اداری را به همه دستگاه‌ها ابلاغ کردیم مبنی بر اینکه سازمان‌ها مجاز هستند تا از سرجمع اعتباراتشان برای مرخصی زایمان استفاده کنند ولی تامین اجتماعی فقط بر روی استدلال خود که همان بار مالی است عنوان می‌کند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.