- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

توضیحات نوبخت درباره نامه ۴ وزیر به روحانی

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه رئیس جمهور به طور جدی برنامه های اقتصادی را از اعضای کابینه مطالبه می کند، گفت: جلسات طولانی تیم اقتصادی دولت با حضور رئیس جمهور روزهای یکشنبه و پنج شنبه برگزار می شود و در این جلسات آقای روحانی پیگیر برنامه هاست.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ محمدباقر نوبخت در ادامه نشست خبری با اشاره به اینکه رئیس جمهور برای خروج از رکود و سیاست مهار تورم از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور انتظار دارد که این سازمان برنامه مناسب داشته باشد و با تخصیص در پرداخت های طرح های عمرانی نسبت به افزایش تولید ناخالص داخلی و فعال کردن اقتصاد عمل کند.
وی گفت: رئیس جمهور در بازگشت از سفر سازمان ملل نخستین پرسشی که از من کرد درباره رقم پرداخت های عمرانی بود زیرا قول داده شده بود که ظرف یک هفته هزار میلیارد تومان دیگر برای طرح های عمرانی پرداخت شود.
نوبخت افزود: رئیس جمهور از آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی نیز همواره پرسش می کند که آیا سیاست خروج از رکود و مهار تورم باعث بست پایه پولی و یا افزایش نقدینگی نشده است؟ و یا اینکه ثبات در بازار ارز و تحولات این بازار چگونه است؟
وی ادامه داد: آقای طیب نیا وزیر اقتصاد نیز همواره درباره برنامه های اقتصادی و بازار سرمایه به مطالبات رئیس جمهور باید پاسخ دهد.
سخنگوی دولت تصریح کرد: رئیس جمهور برای حفظ دارایی های مردم در بازار سرمایه از مسئولان ذیربط همواره مدعی است و تاکید می کند دارایی های مردم در بازار سرمایه باید حفظ شود.
نوبخت گفت: در جلسات رئیس جمهور با ستاد اقتصادی، رئیس جمهور مطالبه گر است و کدامیک از وزرای اقتصادی می تواند بگوید برای خروج از رکود و سیاست های دیگر طرح و برنامه ای داشته اما رئیس جمهور وقت برای شنیدن نداشته است؟
سخنگوی دولت تاکید کرد: ما همیشه در هفته چند بار و ساعات طولانی فرصت داریم تا مطالب خود را به رئیس جمهور منعکس کنیم.