- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

بورس منتظر خبر خوش غیرهسته‌ای است.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تنها تغییرات اساسی در متغیرهای تأثیرگذار بر صنایع بورسی می‌تواند رونق دوباره را در میان و بلندمدت به بورس بازگرداند. 


علی اکبر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: در ۱۲ سال گذشته یکی از ابهامات مهم بازار سرمایه موضوعات سیاسی و موارد مربوط به مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها بوده است که خوشبختانه با روند مثبت مذاکرات و نیز تصویب جزئیات برجام توسط نمایندگان مجلس می‌توان امیدوار به رفع نگرانی‌های سهامداران و بازگشت رونقی دوباره به بورس بود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته با این وجود باید منتظر گذر زمان و تأثیر پذیری صنایع و بنگاهها از رفع تحریم‌ها و ابهامات سیاسی بود چرا که به‌دلیل رکود سنگین حاکم بر اقتصاد نمی‌توان چشم‌انداز مثبتی برای صنایع بورسی در کوتاه‌مدت پیش‌بینی کرد.

وی در خصوص دلایل تحرکات مثبت در گروه معدنی اذعان داشت: تحرکات مثبتی در گروه معدنی به‌دلیل رشد قیمت‌های جهانی است که در صورت تداوم این رویداد می‌توان بهبود نسبی را در این گروه شاهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت صنعت بانکداری در بورس نیز گفت: با توجه به شرایط بحرانی این صنعت، ارزیابی مناسبی از گزارش‌های شش‌ماهه این گروه وجود ندارد، به‌علاوه این که گزارش‌های نامناسب شش‌ماهه اختصاص به این گروه ندارد و پیش‌بینی می‌شود دیگر صنایع و شرکت‌های بورسی هم با گزارشات نامناسب روبه‌رو باشند که ریشه در رکود حاکم بر اقتصاد کشور دارد.

وی با بیان این که بازار سرمایه نسبت به خبرهای منتشر شده در خصوص مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها واکسینه و بی‌تفاوت شده است، تصریح کرد: تنها خبرهای خوش در خصوص تغییرات اساسی در برخی متغیرهای تأثیرگذار بر صنایع بورسی است که می‌تواند برای بازار سرمایه مفید باشد و دیگر واکنش‌ها مقطعی و کوتاه‌مدت هستند.