نرم افزارحسابداری صدگان

چرا آلمان‌ها با کار کم‌تر بهره‌وری بیشتر دارند؟

0 539

حسابداراپ

در فرهنگ کسب‌وکار آلمان، زمانی که یک کارمند سر کار است، به این معنی است که کاری جز آن را نباید انجام دهد.


مشغول شدن به فیس‌بوک، غیبت کردن با همکاران و تظاهر به‌کار کردن وقتی که می‌بینید رئیستان نزدیکتان است، همه اینها از نظر اجتماعی رفتارهای غیرقابل قبول است. به‌طور واضح، در ایالات متحده این رفتارها باعث خواهد شد مدیریت به کارمندانش ترشرویی نشان دهد، اما در آلمان، بین همتایان برای چنین فعالیت‌های سبکسرانه‌ای حد خطای صفر وجود دارد.

در مستندی با نام «از من یک آلمانی بساز»، یک زن جوان آلمانی توضیح می‌دهد زمانی که روش کار کردن خود را به انگلیسی تغییر داد، دچار شوک فرهنگی شد.

او از ماهیت فرهنگ کارگران انگلیسی به شدت سورپرایز شده بود. با بحث و نظر بیشتر، آلمانی‌ها آشکار کردند که به هیچ وجه نمی‌توانند از فیس‌بوک در محیط کارشان استفاده کنند و حتی نمی‌توانند ایمیل خصوصی بفرستند.

ارتباطات مستقیم و هدف‌گرا ارزشمند است
فرهنگ کسب‌وکار آلمانی دارای ارتباطات به شدت متمرکز و مستقیم است. درحالی‌که آمریکایی‌ها می‌خواهند به گپ‌زنی ارزش بگذارند و به جو خوش‌بینانه‌ای در فضای کار برسند، آلمانی‌ها به ندرت به حاشیه می‌روند. آلمانی‌ها مستقیما با مدیرشان درمورد بازبینی عملکرد صحبت می‌کنند، بسیار راحت در جلسات کسب‌وکار شرکت می‌کنند و دستورات را با زبان مسلط و بدون عبارات مودبانه به‌کار می‌برند. درحالی‌که یک آمریکایی می‌گوید «خیلی خوب می‌شد اگر تا ساعت ۳ این پروژه را به من تحویل می‌دادید»، یک آلمانی می‌گوید «تا ساعت ۳، من این پروژه را نیاز دارم».

زمانی که یک آلمانی سر کار است، کاملا متمرکز و سختکوش است که در نتیجه به بهره‌وری بالاتر در دوره زمانی کوتاه‌تر می‌رسد.

پندار سیستم

آلمانی‌ها کار و زندگی شخصی را از هم تفکیک می‌کنند
آلمانی‌ها سخت کار می‌کنند و در کنار آن به‌شدت تفریح می‌کنند. درحالی‌که روز کاری بر ایجاد بهره‌وری موثر تمرکز دارد، ساعات فراغت واقعا ساعات فراغت است. به‌دلیل جو متمرکز و محیط کار رسمی، کارمندان آلمانی ضرورتا بعد از کار دور هم جمع نمی‌شوند. آلمانی‌ها عموما یک تفکیک بین زندگی خصوصی و کاری قائل هستند.

دولت آلمان در مخالفت با دسترسی تلفن‌های همراه و ارتباط مداومی که آنها بین کارمندان و کارفرمایان فراهم می‌کنند، ممنوعیتی بر ایمیل‌های کاری بعد از ساعت اداری قرار داده است. آلمانی‌ها از روزهای تعطیل با حقوق و مزایا بهره می‌برند؛ بسیاری از کارمندان حقوق‌بگیر ۲۵ تا ۳۰ روز حقوق پرداخت شده دارند. تعطیلات زیاد به این معنی است که خانواده‌ها می‌توانند تقریبا یک ماه از کنار هم بودن لذت ببرند، آپارتمانی در کنار دریا اجاره کنند و سفر طولانی را به یک شهر جدید و جذاب تجربه کنند.

کسب‌وکار به مقام والدین احترام می‌گذارد
سیستم Elternzeit (مرخصی والدین) در آلمان برای بسیاری از آمریکایی‌ها رویایی بیش نیست. ایالات متحده در حال حاضر قوانین مورد نیاز برای مرخصی زایمان ندارد اما آلمان یکی از بهترین برنامه‌های حمایت از والدین را در کشورهای توسعه‌یافته دارد. جنبه منفی منافع مرخصی زایمان این است که ممکن است کارفرمایان از استخدام زنان اجتناب کنند (از ترس اینکه آنها از مزایای ارزشمند آن سوءاستفاده خواهند کرد).

اتاق هیات‌رئیسه آلمانی‌ها نسبت به سایر ملل توسعه‌یافته معمولا در مدارج بالا مردسالار است. گرچه دولت تلاش کرده این روند را متوقف کند. مزایای مالی ماندن در خانه (Elternzeit and Elterngeld یا برنامه‌های مالی والدین) اغلب آنقدر خوب است که مادران آلمانی از خیلی چیزها صرف‌نظر می‌کنند هریک از والدینی که برای مرخصی واجد شرایط هستند و بسیاری از زوج‌ها انتخاب خود را بر اساس شرایط مالی انجام می‌دهند.

در راس حمایت از قرارداد کارمندان، دولت ۶۷ درصد حقوق کارمندان را برای ۱۴ ماه پرداخت خواهد کرد(۱۸۰۰ یورو در هر ماه). ممکن است والدین بسته به انتخابشان ۱۴ ماه را تقسیم کنند. این منافع هر دو جنس زن و مرد را شامل می‌شود.

منبع: دنیای اقتصاد



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.