نرم افزارحسابداری صدگان

هزینه تولید هر قطعه اسکناس اعلام شد.

0 494

حسابداراپ

هزینه تولید هر قطعه اسکناس براساس تعداد و شرایط متفاوت بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ تومان است.


به گزارشرویکرد   آذرمهر، معاون بازرگانی سازمان تولید اسکناس و مسکوک امروز یکشنبه در حاشیه دیدار خبرنگاران از چاپخانه و ضرابخانه بانک مرکزی با بیان مطلب بالا اظهار کرد: سازمان تولید اسکناس و مسکوک با هدف فعالیت در عرصه چاپ اسکناس و اوراق بهادار راه‌اندازی شد که در سال ۱۳۶۲ توانست تمامی نیازهای کشور به خارج را فراهم کند، به‌طوری که در حال حاضر در بخش چاپ اسکناس فقط جوهر مرکب هنوز به مرحله بومی‌سازی نرسیده و وارداتی است. وی در مورد فعالیت دستگاه‌های تولید اسکناس در این سازمان توضیح داد: ظرفیت تولید اسکناس هر کدام از این دستگاه‌ها در هر شیفت کاری ۵۰ هزار ورق است که هر ورق نیز شامل ۲۴ قطعه اسکناس است.

پندار سیستم

معاون بازرگانی سازمان تولید اسکناس و مسکوک ساعت شیفت کارکنان این سازمان در حوزه چاپخانه را از ۷ تا ۱۷ اعلام کرد و گفت: تولید اسکناس براساس نیاز و اعلام کمیته پولی و بانکی انجام می‌شود. آذرمهر فعالیت کاری چاپخانه در طول سال را ۲۷۰ روز اعلام کرد و گفت: این مجموعه تولید هرگونه گذرنامه، شناسنامه و اوراق بهادار را نیز برعهده دارد. وی به برنامه آینده بانک مرکزی برای پروسه چاپ چک اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی در نظر دارد تا پروسه از ابتدا تا انتهای چاپ چک را در محل چاپخانه انجام دهد. پس از بازدید از مراحل چاپ اسکناس از مراحل تولید مسکوکات طلا و نقره و همچنین مسکوکات رایج بازدید به عمل آمد.

همچنین امیر شکری – رییس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی -درباره تولید اسکناس تا پایان سال توضیح داد:طبق برنامه ۸۰۰ میلیون قطعه اسکناس تا پایان سال تولید خواهد شد. وی به امحا ۷۰۰ میلیون قطعه اسکناس در سال گذشته اشاره کرد و گفت: رکورد ما حتی به ۱.۲ میلیارد نیز رسیده است. به گفته وی با توجه به موارد امنیتی موجود در اسکناس‌ها جعلی در این زمینه صورت نگرفته است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.