نرم افزارحسابداری صدگان

كار رسيدگي به ۲۰۰ هزار حساب دولتي آغاز شد

0 583

حسابداراپ

بودجه سه وزارتخانه به صورت پايلوت، مستقيم به خزانه واريز مي شود.


به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی، وجود ۲۰۰ هزار حساب دولتي در بانك‌ها كه كار دريافت و پرداخت بودجه دستگاه‌هاي دولتي را برعهده دارد، رسوب پول‌هاي دولتي را باعث مي شد و از اين محل خدمات انحصاري بانكي و خلق اعتبار پيامد رسوب‌ پول‌هاي دولتي بود.

اما گويا بانك مركزي اقدام عاجلي براي رسيدگي به اين حساب‌ها در نظر دارد. محمود احمدي دبيركل بانك مركزي در گفتگو با تابناک اقتصادی ضمن آنكه از وجود ۲۰۰ هزار حساب دولتي در بانك‌ها خبر داد، اظهار كرد: رسيدگي به اين حساب‌ها يكي از دغدغه‌هاي اصلي ماست.

پندار سیستم

او افزود: با برنامه ويژه‌‌اي كه بانك مركزي براي اين حساب‌ها ديده است، چيزي به عنوان رسوب بودجه عمومي در حساب‌هاي دولتي نخواهيم داشت.

احمدي با بيان اينكه كل واريزي‌هاي دولت اعم از آنكه يك فرد براي دريافت گذرنامه وجهي را پرداخت مي‌كند تا مبالغ كلان و درآمدهاي دولت به اين حساب‌ها واريز مي‌شود، گفت: از اين پس قرار است تمام اين مبالغ خرد و كلان به حساب خزانه دولت نزد بانك مركزي واريز شود. به اين ترتيب ديگر بحث رسوب پول در حساب‌هاي دولتي موضوعيت نخواهد داشت، همچنين امكان پايش آن از سوي خزانه‌دار و معاونت توسعه نيز فراهم خواهد بود. به عبارت ديگر، درآمد و دخل دولت به طور كامل قابل بررسي و رسيدگي خواهد بود.

دبيركل بانك مركزي تاكيد كرد: در حال حاضر رسيدگي به حساب‌هاي سازمان نظام وظيفه را شروع كرديم و به زودي رسيدگي به حساب‌هاي سه وزارتخانه را به صورت پايلوت آغاز خواهيم كرد.

او با اشاره به اينكه همانند طرح چكاوك رسيدگي به حساب‌هاي دولتي كار بسيار گسترده‌اي است، اضافه كرد: واقعيت آن است كه ما به طور دقيق هم از تعداد حساب ها مطلع نيستيم.

احمدي خاطرنشان كرد: هم اكنون ۱۶۰ ذيحساب را تعليم داده‌ايم چون از اين پس ديگر چك صادر نخواهند كرد و درخواست آنها از طريق پنل به بانك مركزي ارجاع شده سپس رقم مورد نظر پرداخت مي‌شود. به اين ترتيب ديگر چيزي به عنوان رسوب پول وجود نخواهد داشت.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.