نرم افزارحسابداری صدگان

حرکت قطار بن کارگری بر ریل غیرنقدی

0 623

حسابداراپ

معاون دبیرکل خانه کارگر کشور با بیان اینکه خواسته کارگران برگشت نحوه پرداخت بن‌های کارگری به شیوه گذشته و در قالب سبد کالاست، گفت: باید قطار بن کارگری بر ریل غیرنقدی حرکت کند و مانند دهه‌های ۶۰ و ۷۰ با همان فرمت سابق با حداقل پول بتوان حداکثر کالاهای مورد نیاز را در قالب سبد کالا در اختیار جامعه هدف قرار داد.


حسن صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در منطقه مرکزی اظهار کرد: قرار گرفتن در خط فقر، کسری درآمدها، افزایش مخارج زندگی و کفاف ندادن حقوق دریافتی کارگران به کار کردن آنان در چند شیفت کاری منجر خواهد شد.

وی تصریح کرد: هم اکنون کارگران ما برای گذر از خط فقر به پرکاری روی آورده‌اند و بخش اعظم آنها دو شغله هستند تا در تامین هزینه‌های زندگی و مخارج روزمره با مشکلی مواجه نشوند.

صادقی با بیان میزان خط فقر در کشور اظهار کرد: در سال گذشته براساس محاسبه‌ای که توسط خانه کارگر انجام شد خط فقر یک میلیون و ۶۲۰ هزار تومان در سطح کشور اعلام شد.

وی ادامه داد: در سال جاری میزان خط فقر محاسبه نشده است و با توجه به کنترل تورم در نظام اقتصادی کشور نباید خط فقر نسبت به سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

به گفته وی بنا بر اعلام بانک مرکزی تورم ۳۴ درصدی سال گذشته در سال جاری به ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است، اما براساس ارزیابی‌هایی که به عمل آمده در برخی کالاهای اساسی که شامل ۲۰ قلم کالای مورد نیاز در سبد روزانه خانوار است، تورم به نسبت درآمد و خط فقر، بالای ۲۰ درصد است.

پندار سیستم

معاون دبیر کل خانه کارگر کشور در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص نحوه پرداخت بن‌های کارگری نیز گفت: هم‌اکنون بن کارگری به صورت نقدی پرداخت می‌شود و با آنچه در گذشته و به شیوه خاص مرسوم بود متفاوت است.

به گفته وی اعمال سیاست‌های حمایتی نظیر پرداخت غیرنقدی بن کارگری کمک بزرگی به سفره کارگران کرده و فاصله آنها را با خط فقر کاهش می‌دهد.

وی در خصوص برنامه خانه کارگر کشور برای برگرداندن سیستم حمایتی توزیع بن کارگری به خبرنگار ایسنا گفت: به مجموعه دولت، وزارت کار و شورای عالی کار توصیه می‌کنیم که بن کارگری را به شیوه دهه ۶۰ و ۷۰ تغییر دهند.

وی تصریح کرد: خیر و صلاح جامعه کارگری پرداخت بن کارگری به صورت غیر نقدی است و توصیه ما به دولت اجرای این شیوه است و امیدواریم متولیان این امر به توصیه ما عمل کنند که کمک اساسی به کارگران خواهد شد.

به گفته وی بخش اعظم دستمزد کارگران برای تامین کالاهای اساسی هزینه می شود و با اعطای بن کارگری در قالب سبد کالا میزان قابل توجهی از نیاز آنان برطرف خواهد شد.

معاون دبیرکل خانه کارگر کشور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا در خصوص اعلام شکایتی احتمالی از سوی کارگران در رابطه با حذف کارگران از یارانه‌ها اظهار کرد: تاکنون هیچ گزارش یا شکایتی از سوی کارگران در خصوص حذف یارانه آنان به خانه کارگر نرسیده است و اگر هم بوده به وزارت کار اعلام شده است.

وی تصریح کرد: البته بسیاری از اعضای خانه کارگر برای حمایت از تولید ملی و هدایت یارانه‌ها به تولید داخلی و نیز حوزه سلامت از دریافت یارانه انصراف داده‌اند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.